۲۹ آذر ۱۳۹۵، ۱۶:۳۷

اتهامات واهی آلمان علیه سوریه، روسیه و ایران در خصوص تحولات حلب

اتهامات واهی آلمان علیه سوریه، روسیه و ایران در خصوص تحولات حلب

سخنگوی صدر اعظم آلمان با ایراد اتهاماتی واهی؛ دمشق، مسکو و تهران را به ارتکاب جرایم جدی در شرق حلب متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورلد بولتن، «استفان سیبرت» (Steffen Seibert) سخنگوی «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان بدون اشاره به منابع و مستندات موثق، ضمن متهم کردن دولت سوریه و متحدان این کشور به ارتکاب جرایم جدی در شرق حلب، خواستار توقف فوری خشونت‌ ها در این شهر شد.

«استفان سیبرت» که در یک کنفرانس خبری سخن می گفت، مدعی شد: می‌دانیم که ایران و رزمندگان شیعه تحت حمایت این کشور در تمامی این موارد دخیل هستند. همچنین، می‌ دانیم که نابودیِ بی رویه شرق حلب و ساکنان آن بدون حمایت نظامی مستحکم روسیه ممکن نیست. می‌ دانیم که نیروهای مسلح روسیه نیز در حملات به مناطق و زیرساخت‌ های غیر نظامی مشارکت دارند.

سیبرت بدون اشاره به حمایت های پیدا و پنهان غرب از ایجاد و گسترش گروه های تروریستی در خاورمیانه ادامه داد: هنوز برای جلوگیری از خونریزی‌ های بی دلیل دیر نشده است.

لازم به ذکر است، با پیروزی ارتش و نیروهای مردمی در حلب و شکست سنگین تروریست ها در این منطقه راهبردی، محور غرب در تلاش است با بهره برداریِ ابزاری از حقوق بشر هجمه سنگینی را علیه مقاومت در برابر تروریست ها آغاز کند.

گفتنی است، سوریه از سال ۲۰۱۱ تا کنون درگیر جنگ با گروه های تروریستی مورد حمایت غرب است؛ گروهک هائی که فهرست بلند جنایاتشان حتی سازمان های به اصطلاح حقوق بشری را نیز به صدا درآورده است.

بررسی ادبیات پیشین  جنگ با تروریست ها در سوریه نشان می دهد هربار که ارتش به کمک نیروهای مردمی این کشور به پیروزی های چشمگیری علیه تروریست ها دست یافتند؛ حامیان این گروه ها یک صدا خواستار توقف درگیری ها شده اند.

کد خبر 3851437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha