۲۹ آذر ۱۳۹۵، ۹:۵۶

رینس پریبوس:

«ترامپ» نظر مشترک «سیا» و «اف بی آی» را می پذیرد

«ترامپ» نظر مشترک «سیا» و «اف بی آی» را می پذیرد

رئیس دفتر رئیس جمهور، منتخب آمریکا می گوید اگر نهادهای اطلاعاتی کشور به نتیجه مشترکی مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ برسند، ترامپ با آنها مخالفت نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «رینس پریبوس» رئیس دفتر دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا در مصاحبه با خبرگزاری «فاکس نیوز» اعلام کرد چنانچه سرویس های اطلاعاتی در خصوص دخالت روسیه در روند انتخاباتی آمریکا نتیجه گیری مشترکی داشته باشند، ترامپ نیز نظر آنها را می پذیرد.

گفتنی است که پنجشنبه گذشته، «ان بی سی نیوز» به نقل از منابع امنیتی آگاه مدعی شد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه نقش مستقیم در حمله سایبری به ستادهای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا داشته است.

به فاصله یک روز بعد، رسانه ها مدعی شدند که طبق گزارش های به دست آمده، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و پلیس فدرال (اف بی آی)، دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تایید کرده اند.

حتی «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا نیز در آخرین کنفرانس خبری خود، مدعی شد احتمالا بالاترین سطوح دولت مسکو در حملات سایبری علیه انتخابات آمریکا نقش داشته اند.

اظهار نظر رئیس دفتر ترامپ در کاخ سفید، در حالی بیان می شود که خود وی پیشتر ادعای سازمان سیا را مسخره توصیف کرده بود.

گفتنی است که مقامات روس نیز چه دوره کارزار انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا و چه بعد از پیروزی ترامپ، به مراتب از بابت اینکه رئیس جمهوری روسیه به ابزاری تبلیغاتی برای سیاستمداران آمریکایی بدل شده، ابراز تاسف کرده اند.

کد خبر 3853720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha