۲۰ آذر ۱۳۹۵، ۸:۴۲

ادعای جدید سازمان «سیا»؛

باز هم پای روسیه در میان است/می خواستند به «ترامپ» کمک کنند!

باز هم پای روسیه در میان است/می خواستند به «ترامپ» کمک کنند!

یک رسانه آمریکایی می گوید برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا محرز شده که روسیه به نفع پیروزی نامزد جمهوریخواه، در فرایند ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا مداخله کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «واشنگتن پست» در گزارشی مدعی شد که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به این نتیجه رسیده است که روسیه در فرایند انتخاباتی سال ۲۰۱۶ مداخله کرده تا به این ترتیب نه تنها ضریب اطمینان سیستم الکتورال آمریکا را زیر سوال ببرد، بلکه به «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواهان در رقابت ریاست جمهوری برای فتح کاخ سفید کمک کند.

به ادعای واشنگتن پست، نهادهای اطلاعاتی آمریکا موفق به شناسایی افرادی شده اند که رد پای به جا مانده از آنها به دولت مسکو ختم می شود. این افراد شمار زیادی از رایانامه های هک شده کمیته ملی حزب دموکرات و برخی از چهره های سرشناس این حزب از جمله رئیس ستاد انتخاباتی «هیلاری کلینتون» نامزد بازنده دموکرات ها در رقابت ریاست جمهوری را در اختیار سایت افشاگر «ویکی لیکس» قرار داده اند.

مقامات اطلاعاتی مدعی هستند که هکرهای مورد بحث، چهره های شناخته شده ای برای آژانس های امنیتی آمریکا هستند و بخشی از یک شبکه عملیاتی روسی به شمار می روند که قصد کاهش شانس کلینتون در رقابت با ترامپ را داشته اند.

واشنگتن پست به نقل از یک مقام اطلاعاتی آمریکا می نویسد: ارزیابی و اجماع نظر جامعه اطلاعاتی آمریکا این است که هدف روسیه در جهت تامین منافع یک نامزد انتخاباتی بر دیگری بوده است.

گفته می شود که سازمان سیا گزارش خود درباره این موضوع را هفته گذشته پشت درهای بسته به برخی از نمایندگان کلیدی مجلس سنا ارائه داده است.

حتی به نقل از واشنگتن پست، سیا تا آنجا پیش رفته که به سناتورها گفته است: برای ما محرز شده که هدف روسیه انتخاب ترامپ بوده است.

گفتنی است که در ماه میلادی اکتبر، دولت واشنگتن رسما روسیه را به حملات سایبری علیه نهادهای وابسته به حزب دموکرات آمریکا با هدف تاثیر گذاری بر رقابت ریاست جمهوری هشت نوامبر، متهم کرد.

این در حالی است که کاخ کرملین با ابراز تاسف از اینکه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه به حربه انتخاباتی احزاب آمریکایی بدل شده است، همه اتهامات مطرح شده را رد کرد.

کد خبر 3845573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha