۸ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۲۹

سرپرست پرسپولیس تیرماه استعفا اداد؛

مدبر: طاهری به دلیل منع قانونی از شرکت توسعه رفت نه بازنشستگی

مدبر: طاهری به دلیل منع قانونی از شرکت توسعه رفت نه بازنشستگی

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی با تاکید بر اینکه کنار رفتن علی اکبر طاهری از هیات مدیره این شرکت مربوط به بازنشستگی وی نمی‌شود، گفت: طاهری تیرماه از هیات مدیره شرکت استعفا داد.

به گزارش خبرنگار مهر، در مجمع  فوق العاده شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی که شنبه برگزار شد،  با حکم و امضای وزرای ورزش و جوانان، اقتصاد و دارایی و دادگستری سید علی آقازاده و حسن رباطی به عنوان اعضای جدید هیات مدیره این شرکت منصوب شدند. در واقع این دو عضو جدید هیات مدیره شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی جایگزین علی اکبر طاهری و رسول محمد صادقی شدند که طی یکی دو سال عضو هیات مدیره شرکت بودند.

کنار رفتن علی اکبر طاهری از هیات مدیره شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی درست در روزهایی انجام شد که بحث واگذاری مسئولیت سرپرستی وی در باشگاه پرسپولیس به دلیل بازنشستگی مطرح است و همین مسئله این ابهام را هم ایجاد کرده که «آیا کنار رفتن علی اکبر طاهری از هیات مدیره شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی به دلیل بازنشستگی انجام شده است»؟

مصطفی مدبر، مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در گفتگو با خبرنگار و در پاسخ به این پرسش گفت: بحث کنار رفتن علی اکبر طاهری از هیات مدیره شرکت مربوط به پنج ماه پیش می شود که وی به دلیل ابلاغ یک قانون از این مسئولیت استعفا کرد اما اخذ استعلام از دیوان محاسبات و همچنین تغییر و تحولات ایجاد شده در بخش مدیریتی وزارت ورزش باعث شد پرونده استعفا تا این هفته که مجمع فوق العاده تشکیل شد، باز باشد.

وی با اشاره به قانونی که موجب استعفای طاهری از عضویت در هیات مدیره شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی شد، گفت: چندماه پیش قانونی ابلاغ شد که عضویت همزمان افراد در هیات مدیره دو نهاد دولتی منع قانونی دارد. بلافاصله بعد از ابلاغ این قانون، طاهری که همزمان سرپرستی باشگاه پرسپولیس را هم بر عهده داشت، از عضویت در هیات مدیره شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی استعفا داد. استعفای طاهری تیرماه انجام شد و از آن پس وی به دلیل همین منع قانونی هیچ حضوری در جلسات هیات مدیره نداشت.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی تاکید کرد: البته بعد از ابلاغ قانون موردنظر و استعفای طاهری، از دیوان محاسبات کشور استعلامی گرفتیم مبنی بر اینکه «آیا قانون ابلاغی شامل حال افرادی که پیش از این مسئولیت گرفته اند نیز می شود؟ یعنی این قانون عطف به ما فی سبق هم می شود یا خیر؟»؛ مدتی طول کشید تا پاسخ استعلام را دریافت کردیم. پاسخ این بود که در قانون موردنظر زمان لحاظ نشده و شامل همه افراد می شود، یعنی افرادی هم که پیش از ابلاغ قانون همزمان در هیات مدیره دو نهاد دولتی عضو شده اند با منع قانونی مواجه بوده و باید یکی از مسئولیت ها را کنار بگذارند.

مدبر در این رابطه داد: به همین دلیل بود که بعد از گذشت چندماه از استعفای علی اکبری طاهری، در مجمع فوق العاده اخیر در مورد این موضوع تعیین تکلیف شد و با حکم و امضای وزیر ورزش فردی جدید به عنوان عضو هیات مدیره منصوب شد.

وی در این بخش از گفتگو با خبرنگار مهر تاکید کرد که کنار رفتن طاهری از هیات مدیره شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی به موضوع بازنشستگی وی که این روزها و در رابطه با سرپرستی او در پرسپولیس مطرح است، اصلا ارتباطی ندارد چراکه طاهری تیرماه و به خاطر قانون «منع حضور همزمان افراد در هیات مدیره دو نهاد دولتی» از سمت خود استعفا داده بود.

«همزمان با علی اکبر طاهری، یکی دیگر از اعضای هیات مدیره شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی هم کنار رفت و دو عضو جدید در این هیات مدیره منصوب شدند. آیا کنار رفتن رسول محمدصادقی هم به دلیل منع قانونی انجام شد؟» مدبر در پاسخ به این سئوال، گفت: این موضوع با تصمیم وزیر و بنا به صلاحدید وی انجام شد.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در مورد اینکه «در کل ملاک انتخاب اعضای هیات مدیره این شرکت چیست؟» نیز تصریح کرد:  انتخاب اعضا بنا به تشخیص و صلاحدید وزیر ورزش انجام می شود. این شخص وزیر ورزش است که از طریق رایزنی با اعضای مجمع نسبت به انتخاب اعضای هیات مدیره اقدام می کند. دو عضو جدید هیات مدیره نیز با تصمیم وزیر ورزش منصوب شدند.

مصطفی مدبر در پایان گفتگو با خبرنگار مهر، تاکید کرد: دو عضو جدید هیات مدیره شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی سوابق اجرایی زیادی در حوزه شهرداری ها، فرمانداری ها و شرکت ها دارند. قطعا حضور آنها می تواند کمک حال ما باشد.

کد خبر 3862104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha