۲۱ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۱۰

کتاب «هشیاری عاطفی در بزرگسالان» منتشر شد

کتاب «هشیاری عاطفی در بزرگسالان» منتشر شد

کتاب «هشیاری عاطفی در بزرگسالان» اثری است با گردآوری و ترجمه حمیدرضا بلوچ که توسط انتشارات آینده درخشان به تازگی روانه بازار کتاب شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در کتاب «هشیاری عاطفی در بزرگسالان» درمی‌یابیم هشیاری عاطفی ریشه‌های بسیار عمیقی در رفتار، هیجانات، روابط فردی و اجتماعی ما دارد و با تقویت برخی مهارت‌ها در این زمینه می‌توانیم در فعالیت‌های فردی و اجتماعی موفق‌تر عمل کنیم. همچنین قادر خواهیم بود به دیگران کمک کنیم تا در زندگی و شغل خود سازنده‌تر باشند.

مترجم در این کتاب نظرات و اندیشه‌های بیش از ۱۰ محقق و نظریه‌پرداز در حوزه‌ی هوش عاطفی را گردآوری کرده است. «حمیدرضا بلوچ» که پیش از این در حوزه هوش عاطفی آثاری از گلدمن را ترجمه کرده بود، در این اثر ما را با هشت مهارت در زمینه هوش عاطفی آشنا می‌کند که عبارتند از: ۱- خود آگاهی (نسبت به عواطف و هیجانات خود) ۲- خودتنظیمی (کنترل و تنظیم احساسات و عواطف خود) ۳- همدلی ۴- کنترل خشم ۵- ایجاد انگیزه در خود ۶- احترام به خود (عزت نفس) ۷- شناخت احساس، عاطفه و هیجان ۸- کنترل و تنظیم روابط خویش با دیگران (مهارت‌های بین فردی) این مهارت‌ها اصولی هستند که روانشناسان مختلف بر آنها تاکید کرده‌اند و تقویتشان را باعث ایجاد فواید و ثمرات بی‌شماری در زندگی ما می‌دانند.

کتاب «هشیاری عاطفی در بزرگسالان» با گردآوری و ترجمه حمیدرضا بلوچ در ۳۲۳ صفحه و در قطع خشتی به بهای ۱۷ هزار تومان با شمارگان ۱۵۰۰ نسخه از سوی انتشارات آینده درخشان منتشر شده است.

کد خبر 3870755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha