۲۲ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۳۷

معاون اشتغال کمیته امداد خراسان شمالی خبر داد:

اشتغال ١٢۰۰ مددجوی خراسان شمالی در زمینه تولید صنایع‌دستی

اشتغال ١٢۰۰ مددجوی خراسان شمالی در زمینه تولید صنایع‌دستی

بجنورد- معاون اشتغال کمیته امداد خراسان شمالی از اشتغال یک هزار و ۲۰۰ مددجوی این نهاد در این استان درزمینهٔٔ تولید صنایع‌دستی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کمیته امداد خراسان شمالی، علیرضا مرادی اظهار کرد: عمده بحث توانمندسازی کمیته امداد استان در قالب ایجاد اشتغال برای خانوارهای مددجو صورت می‌گیرد و بر این اساس تاکنون بیش از ١١ هزار خانوار از طریق طرح‌های اشتغال این نهاد از پوشش خارج و به لحاظ تأمین درآمد و معیشت مستقل شده‌اند.

وی افزود: هم‌اکنون بیش از ۶۸۰ طرح اشتغال‌زایی تولیدات صنایع‌دستی توسط مددجویان خراسان شمالی اداره می‌شود.

مرادی  تصریح کرد: هرکدام از مددجویان خودکفا شده به افراد مولدی برای جامعه تبدیل‌شده و به رونق اشتغال ملی کشور و رفع مایحتاج کمک زیادی می‌کنند.

وی گفت: امسال تاکنون بیش از سه هزار و ۴۸ تخته فرش، گلیم و تابلو فرش به مساحت شش هزار ۴٣۰ مترمربع توسط این افراد تولیدشده است.

به گفته مرادی طی ۹ ماه نخست امسال از محل تولید و فروش فرش، گلیم و دستبافته ها بیش از ۱۴ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال درآمد نصیب مددجویان شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان افزود: میزان دو میلیارد و ۵۱۸ میلیون ریال از این تولیدات توسط خود کمیته امداد و ۱۱ میلیارد و ۸۵۲ میلیون ریال توسط مراکز خرید و بازار از مددجویان خریداری‌شده است.

مرادی بابیان اینکه اسفراینی‌ها با بیش از ۴۳۰ نفر بیشترین مددجوی بافنده صنایع‌دستی استان را به خود اختصاص داده است، گفت: همچنین بجنورد با ۴۰۰ نفر، شیروان با ۲۰۰ نفر، فاروج با ۱۶۰ نفر بیشترین مددجویان فعال درزمینهٔ تولید صنایع‌دستی خراسان شمالی رادارند.

وی با اشاره به اینکه حمایت از هنر قالیبافی یکی از سیاست‌های اصلی کمیته امداد در ‌مقوله اشتغال خانگی و کوچک مددجویان زیرپوشش کمیته امداد است، خاطرنشان کرد: کمیته امداد یکی ‌از نهادهای حمایتی در مقوله اشتغال بوده که ایجاد اشتغال کوچک ازجمله راه‌اندازی کارگاه‌های ‌قالیبافی را به‌عنوان بهترین راه‌حل برای اشتغال مددجویان در نظر گرفته است. ‌

مرادی با اشاره به رویکرد این نهاد در حمایت از تولیدکنندگان، کارآفرینان و مددجویان قالیباف، افزود: امسال دو هزار و ۴٧٨ گلیم، ٣۴۰ تخته فرش و ٢٣۰ تابلو فرش توسط ‌مددجویان زیرپوشش این نهاد بافته‌شده که این تعداد شامل ۶ هزار و ۴٣۰ مترمربع بوده است. ‌

کد خبر 3874274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha