عملیات ساخت ماهواره مخابراتی «ناهید ۲» آغاز شد

عملیات ساخت ماهواره مخابراتی «ناهید ۲» آغاز شد

پروژه ساخت ماهواره مخابراتی «ناهید ۲» امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و واگذاری آن به پژوهشگاه فضایی ایران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ماهواره «ناهید ۲» که قرارداد آن میان سازمان فضایی ایران و پژوهشگاه فضایی ایران منعقد شد، از جمله برنامه‌های راهبردی کشور برای دستیابی به ماهواره‌های مخابراتی زمین‌آهنگ است که با اجرای این ماهواره تحقیقاتی، کشور مان یک گام دیگر به دستیابی به این فناوری فضایی نزدیک می‌شود.

مأموریت ماهواره مخابراتی «ناهید ۲»، تمرکز بر توسعه و آزمون فناوری‌های اساسی مورد نیاز برای رسیدن به ماهواره‌های مخابراتی زمین‌آهنگ است که با عمر عملیاتی دو سال می‌تواند ارتباط مخابراتی و اندازه‌گیری تشعشعات و آزمون ارتباط همزمان تلفنی را انجام دهد.

از جمله مشخصات این پروژه، طراحی و ساخت ماهواره‌ای در ابعاد ۶۴ در ۶۴ سانتیمتر و به وزن ۱۰۰ کیلوگرم است که در ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری زمین و در زاویه ۵۵ درجه مداری قرار می‌گیرد.

قرار است این ماهواره مخابراتی طی ۴۸ ماه آینده طراحی و ساخته شود و از جمله اهداف آن، کسب دانش و فناوری انتقال مداری و توسعه و تثبیت بخشی از فناوری‌های ضروری در محموله‌های مخابراتی، توان الکتریکی و سیستم‌های پیشرانش عنوان شده است.

قرار است در مأموریت پروژه مخابراتی «ناهید ۲» در نهایت به فناوری مانورهای مداری دست یابیم که به منظور تحقق این مأموریت، زیر سیستم پیشرانش برای «ناهید ۲» در نظر گرفته شده است.

ترکیب سلول خورشیدی و باتری لیتیوم یونی از جمله ویژگی‌های مورد استفاده ماهواره «ناهید ۲» است که قرارداد آن میان محسن بهرامی رئیس سازمان فضایی ایران و حسن حدادپور رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات به امضا رسید.

رقم امضای این قرارداد در میان خبرنگاران اعلام نشد و مسئولان این پروژه، آن را محرمانه عنوان کردند.

کد خبر 3889366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهرداد IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
      0 0
      48ماه زیادنیست