۲۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۲۸

امیر سرتیپ پوردستان:

انقلاب اسلامی برای آمریکا شوک سیاسی بود/همه حرکات دشمن زیردیدماست

انقلاب اسلامی برای آمریکا شوک سیاسی بود/همه حرکات دشمن زیردیدماست

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: انقلاب اسلامی در سال ۵۷ برای آمریکایی ها، شوک سیاسی و ژئو پلتیک بود.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش در مراسم تجلیل از حماسه آفرینان عملیات غرور آفرین والفجر ۸ که صبح امروز (۲۰ بهمن ماه) در قرارگاه پدافند هوایی برگزار شد ضمن تسلیت ایام فاطمیه، اظهارداشت: ولایتمداری را باید از حضرت فاطمه(س) بیاموزیم. وقتی حضرت علی(ع) را خانه نشین کردند حضرت فاطمه(س) از ولایت دفاع می کرد نه از همسرشان.

وی افزود: انقلاب اسلامی در سال ۵۷ برای آمریکایی ها، شوک سیاسی و ژئوپلتیک بود و آنها را گیج و مبهوت کرد. آنها خیلی تلاش کردند انقلاب پیروز نشود.

جانشین فرمانده کل ارتش ادامه داد: انقلاب با امواج طوفانی خود تمام سدها را شکست. در جنگ سرد، جهان به شکل هسته پیرامون اداره می شد و شوروی و آمریکا کشورهایی را تحت نفوذ داشت و ایران یکی از اقمار آمریکایی ها بود. اولین مزیت کشور ما برای آمریکایی ها این بود که در شاهراه تنگه هرمز قرار داشت و به امریکا این امکان را می داد مسیر انتقال انرژی را کنترل کند.

وی دومین ویژگی کشور ما را کنترل و رصد شوروی عنوان کرد و گفت: کشور بازار مصرف کالاهای امریکایی و ژاندارم منطقه ای بود و وظیفه داشت کشورهای منطقه را در خط قرار دهد. کشور ما جبهه جلویی ناتو در مقابل ورشو بود.

پوردستان گفت: امریکا می دانست که اگر در این کشور انقلاب شود، این همه مزیت از این کشور گرفته می شد. مهمترین نگرانی امریکا از دینی بودن انقلاب اسلامی بود اما انقلاب با تمام کارشکنی ها مسیر خود را ادامه داد.

وی حضور روحانیت و حضرت امام(ره) را عامل اصلی پیروزی دانست و گفت: اگر این مساله نبود، حرکت مردمی شکل نمی گرفت و انقلاب به پیروزی نمی رسید. حضور گسترده و میلیونی مردم عامل پیروزی دیگر انقلاب بود که رژیم را فلج کرده بود.

جانشین فرمانده کل ارتش عامل سوم در پیروزی انقلاب را پیوستن ارتش به صفوف انقلاب برشمرد و تصریح کرد: در دوره انقلاب، ارتش دو قسمت شده بود؛ یک بخش ژنرال ها که با شاه ارتباط داشتند و بخش دوم افسران جوانی که با مردم ارتباط داشتند مثل شهید ستاری، شهید کلاهدوز و شهید نامجو. از ابتدای انقلاب وحدت ارتش و سپاه هم شکل گرفت.

وی گفت: بدنه ارتش با انقلاب و امام(ره) بود. تا انقلاب به پیروز رسید این بدنه سالم با انبوهی از تجهیزات به عنوان بازوی مسلح در خدمت انقلاب قرار گرفت.

پوردستان رفتار امریکا با ایران را پس از انقلاب از نوع براندازی برشمرد و گفت: با تحریم ها مثل تحریم اقتصادی نیز دشمنان کاری از پیش نبردند. آمریکایی ها مطمئن بودند اگر مارا تحریم اقتصادی کنند، فلج می شویم اما با هدایت امام(ره) این اتفاق نیافتد. موج وسیع تحریم از اقدامات دیگر امریکا بود که در نهایت به تحمیل جنگ انجامید.

جانشین فرمانده کل ارتش با بیان اینکه صدام را تشویق و کشورهای منطقه را ملزم به حمایت از آن کردند گفت: عملیات والفجر ۸ شکوهمند بود و حق ارتش در تبلیغات ادا نشده است. ارتش در این عملیات با رشادت وارد شد و کاری کارستان کرد.

وی با ذکر خاطره ای از عملیات والفجر ۸ ادامه داد: در ۵ محور نیروی زمینی عملیات انجام داد. این عملیات ها انقدر وسیع و با شکوه بود و این فریبی که نیروی زمینی انجام داد تا غواصان بتوانند از اروند عبور کنند.

پوردستان گفت: والفجر ۸ نقطه عطف کار پدافند بود و از آنجا اوج گرفت و این نتیجه زحمات شهید ستاری بود. اینکه یک کوادکوپتر مثل مگس امروز در منطقه ممنوعه می آید سرنگون می شود نشان دهنده قدرت پداافند هوایی است که نتیجه تلاش شهید ستاری است.

جانشین فرمانده کل ارتش در ادامه اظهارداشت: کاری بزرگی که در والفجر ۸ پدافند انجام داد و امروز مدال افتخاری بر سینه آن هاست. پدافند هوایی ما امروز با هدایت فرمانده کل ارتش باعث افتخار است و کاش فضایی فراهم می شد تا ملت این رشادت ها را ببینند.

وی افزود: با هدایت فرمانده کل ارتش، آسمان کشور ما در همه ارتفاعات پست، متوسط و بالا، زیر دید پدافند هوایی قرار دارد و اگر حرکتی بخواهد صورت بگیرد سلاحی بومی و متناسبی آماده شده است. دشمن بداند جنبیدنش زیر دید است و اگر بخواهد حرکتی کند، پدافند آن را سرنگون می کند.

کد خبر 3900926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha