۲۴ بهمن ۱۳۹۵، ۱۳:۵۸

جانشین قرارگاه خاتم الانبیاء (ص):

۵۲ پروژه بزرگ تا پایان سال در کشور افتتاح می‌شود

۵۲ پروژه بزرگ تا پایان سال در کشور افتتاح می‌شود

گرگان – جانشین قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) از افتتاح ۵۲ پروژه بزرگ تا پایان سال در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، سردار سالار آب نوش در دیدار با استاندار گلستان، هدف سپاه را خدمت رسانی و گره گشایی عنوان و اظهار کرد: این ۵۲ پروژه بزرگ حاصل اقدامات قرارگاه خاتم النبیاء بوده و افتخار ما خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه اولویت امروز کشور اشتغال است، تصریح کرد: ما برای اجرای پروژه‌ها در گلستان آماده هرگونه همکاری هستیم و با اولویت بندی استان اقدامات خود را آغاز خواهیم کرد.

سردار آب نوش افزود: باید عمل گرایی در اقدامات اقتصاد مقاومتی ما نمایان شود و اگر پروژه‌هایی نظیر راه آهن گرگان به مشهد در اولویت وزارت راه و شهرسازی باشند، قرارگاه آمادگی اجرای آن را دارد.

وی در خصوص زهکشی اراضی شمالی استان خاطرنشان کرد: سیاست ما زنده کردن زمین‌های مرده و آبی کردن آنها بوده و اگر مسائل اداری و دستگاهی آن حل شود، قرارگاه با استفاده از ماشین آلات لازم آمادگی مشارکت در این طرح را دارد.

گلستان با قرارگاه خاتم الانبیاء همکاری می‌کند

استاندار گلستان هم با اشاره به دو پروژه راه آهن گرگان ـ اینچه برون و سد نرماب اظهار کرد: سابقه قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) در گلستان خوب و ارزیابی ما از اقدامات آنها مثبت است.

حسن صادقلو افزود: در گلستان پروژه‌های عظیمی وجود دارد که ما شائق هستیم با همکاری قرارگاه خاتم و با استفاده از توان مهندسی آن صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: راه آهن گرگان به مشهد که مصوبه سفر مقام معظم رهبری و سفر ریاست محترم جمهوری بوده و کلنگ آن توسط ریاست مجلس شورای اسلامی به زمین خورده است، هنوز وارد فاز اجرایی نشده و ما معتقد هستیم که این راه آهن می‌تواند از جانب گرگان و بصورت ریل پایه تا کلاله اجرا شود و قرارگاه خاتم الانبیاء جایی است که می‌تواند در اجرای آن همکاری داشته باشد.

استاندار گلستان با بیان اهمیت اجرای این پروژه گفت: این خط آهن می‌تواند از محدوده خط گاز اجرایی شود و با توجه به عبور سالانه ۱۸ میلیون نفر مسافر از این مسیر ،تاثیر اقتصادی مثبتی برای مردم، منطقه و کشور دارد.

صادقلو با اشاره به طرح زهکشی ۲۸۰ هزار هکتار اراضی شمالی استان و همچنین سابقه اجرای عملیات زهکشی توسط قرارگاه خاتم الانبیاء، خاطرنشان کرد: زهکشی این اراضی در استان که اکثرا بدون معارض هستند، در سنتی‌ترین شکل آن زمینه تولید ۶۰۰ هزار تن گندم را فراهم می‌آورد و گلستان را به رتبه اول تولید گندم کشور ارتقا می‌دهد.

وی ادامه داد: ما معتقد هستیم که همکاری قرارگاه در این پروژه ضمن صرفه‌های اقتصادی در آینده استان موثر است و گلستان با مسائلی همچون ریزگردها و نابودی جنگل‌ها روبرو نخواهد شد.

وی همکاری قرارگاه در پروژه سد نرماب را قابل تقدیر دانست و افزود: در گلستان سدهای دیگری همچون شصت کلا، قره چای و آقدکش وجود دارد که می‌توان از پتانسیل قرارگاه خاتم انبیاء در آن استفاده کرد.

کد خبر 3905039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha