۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۵۵

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان:

آیت الله یکتایی ستون اصلی خیمه انقلاب در خلخال و اردیبل بودند

آیت الله یکتایی ستون اصلی خیمه انقلاب در خلخال و اردیبل بودند

زنجان-نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: آیت الله یکتایی در قبل و بعد از انقلاب نقش مهمی در توسعه معارف دینی داشتند و ستون اصلی خیمه انقلاب در منطقه خلخال و اردیبل بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی خاتمی ظهر پنجشنبه در مراسم نکوداشت آیت الله یکتایی در محل فرهنگسرای امام خمینی(ره) شهر زنجان، افزود:  باید همه زوایایی زندگی حضرت آیت الله یکتایی به شکل جامع و کامل بیان شود تا نسل سوم و چهارم با این شخصیت به خوبی آشنا شوند.

و ی اظهار کرد: با اکتفا کردن به این مراسم نمی‌توان ابعاد شخصیتی آیت‌الله یکتایی را بیان کرد و  آیت الله یکتایی در قبل و بعد از انقلاب نقش مهمی در جامعه داشتند و  ستون اصلی خیمه انقلاب در منطقه خلخال و اردیبل  بودند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: آ یت الله یکتایی ازمصادیق عالم ربانی بود و مراسم گرامیداشت این عالم ربانی به خوبی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

خاتمی تصریح  کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اقدام خوبی را در خصوص نکوداشت چهره های انقلابی و فرهنگی در استان انجام می شود و این کار قابل تقدیر است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه رفتار، منش و مدیریت آیت الله یکتایی در دوران حیات خود در عرصه ها و میدان های مختلف همواره منشا خیر و برکت برای نیروهای انقلاب و طلاب علوم دینی بود، گفت: نسل امروز چهره های فرهنگی و  مذهبی در استان زنجان را ندیده اند و باید این امر در جامعه به خوبی ترویج شود.

آیت‌الله هبت الله یکتایی در سال ١٣٠٢ هجری شمسی در روستای کرین از توابع شهرستان خلخال در یک خانواده روحانی دیده به جهان گشود و تحصیلاتش را در حوزه علمیه زنجان آغاز کرد و پس از عمری تلاش در راستای توسعه معارف دینی و تربیت شاگردان متعدد مهرماه سال جاری در اثر بیماری و کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

کد خبر 3915517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha