۱۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۲۰

استاندار بوشهر:

حل مشکلات فعالان کشاورزی و شیلاتی استان بوشهر در دستور کار است

حل مشکلات فعالان کشاورزی و شیلاتی استان بوشهر در دستور کار است

بوشهر - استاندار بوشهر گفت: حل مشکلات فعالان کشاورزی و شیلاتی استان بوشهر در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سالاری صبح جمعه در نشست بررسی مشکلات کشاورزان استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهمی در حوزه کشاورزی است و در برخی از محصولات در سطح کشور دارای جایگاهی خاص است.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر قطب تولید گوجه فرنگی خارج از فصل کشور است، ادامه داد: حل مشکلات کشاورزی و شیلاتی استان بوشهر یک ضرورت است که امیدواریم مسئولان جهاد کشاورزی نگاهی ویژه به این استان داشته باشند.

استاندار بوشهر با اشاره به بررسی مشکلات سیل‌زدگان در بخش کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی، تصریح کرد: به منظور تغییر شیوه آبیاری، طرح نخلستان در دشتستان اجرایی شده است.

وی با اشاره به ساخت سد دالکی، بیان کرد: با تکمیل این طرح ضمن توزیع بهینه و صرفه‌جویی در مصرف آب، افزایش راندمان تولید و ارتقاء کیفیت در بر دارد.

لزوم رفع مشکلات سیل‌زدگان

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه تغییر شیوه آبیاری در دو هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی نخلستان سعدآباد دشتستان اجرایی شده است، گفت: ۳۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی تحت پوشش تولید خرما است.

محمدباقر سعادت با اشاره به تولید بیش از ۱۵۰ هزار تن خرما از نخیلات استان بوشهر بیان کرد: استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری نقش مهمی در کیفیت و کمیت تولید محصولات خواهد داشت.

وی با اشاره به تغییر شیوه آبیاری ۲۰ هزار هکتار اراضی نخلستانی دشتستان از روش استخری به نوین، خاطرنشان کرد: روش استخری آبیاری در اراضی نخیلات یکی از مشکلات این حوزه است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی از افزایش راندمان تولید، ارتقاء کیفیت و ایجاد اشتغال به عنوان مزایای طرح نوبین آبیاری نام برد و افزود: امیدواریم وزارت جهاد کشاورزی توجه ویژه‌ای به مشکلات سیل‌زدگان داشته باشد.

تولید سالانه ۱۵۰ هزار تن خرما

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز اظهار داشت: از یک سال پیش طرح اصلاح شیوه آبیاری نخیلات در سطح ۱۷۰ هکتار از نخیلات شهرستان دشتستان اجرا شده است که نتایج خوبی در پی خواهد داشت.

محمدتقی منوچهری با اشاره به تولید ۱۵۰ هزار تن خرما در ۳۴ هزار هکتار اراضی نخیلات استان بوشهر، بیان کرد: ۱۴ هزار بهره‌بردار در اراضی نخلستانی استان بوشهر فعال است.

وی تصریح کرد: با اجرای عملیات تغییر شیوه آبیاری ۲۴۰۰ هکتار از اراضی نخلستان سعدآباد سالانه  ۱۵ میلیون متر مکعب آب صرفه جویی می‌شود.

کد خبر 3921914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha