۱۷ اسفند ۱۳۹۵، ۱۹:۳۰

حجت‌الاسلام سعیدی:

همه مشکلات ناشی از اجرا نشدن سیاست های اقتصاد مقاومتی است

همه مشکلات ناشی از اجرا نشدن سیاست های اقتصاد مقاومتی است

نماینده استان ایلام در مجلس خبرگان با بیان اینکه همه ناشی از اجرایی نشدن الگوی مقاومتی و عدم شکوفایی آثار و برکات آن است، گفت: شایسته نیست مجلس خبرگان در مقابل این خسارت عظیم سکوت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سعیدی گلپایگانی نماینده استان ایلام در مجلس خبرگان در نطق پیش از دستور خود در اجلاسیه رسمی خبرگان با موضوع آسیب‌شناسی الگوی اقتصاد مقاومتی اظهار داشت:یکی از آرمان‌هایی که مقام معظم رهبری بر ایجاد آن بسیار تأکید دارند تمدن‌سازی نوین اسلامی است یعنی احیای تفکر اسلام ناب محمدی که متناسب با نیازها و ظرفیتهای امروز بشریتی است که از حوادث گوناگون قرنهای اخیر زخم خورده و از تمدن غرب و مانند آن دچار یأس و نامیدی است تمدنی که می تواند تحولی عظیم در جهان اسلام و دنیای امروز ایجاد کند.

وی افزود:‌معظم‌له جهت تحقق این خواسته یک الگوی اداره جامعه ارائه دادند که نامش را الگوی اسلامی ایرانی گذاشتند و اقتصاد مقاومتی که حلقه‌ای است از مجموعه حلقه‌های مختلفی که منظومه فکری معظم‌له را تشکیل می‌دهد طرحی است که اتکایش به استعداد بومی کشور و ستون فقرات آن تولید داخلی است.

سعیدی گلپایگانی تاکید کرد: این الگو می‌تواند راه حلی جهت برون رفت ما از مشکلات روز افزون مملکت باشد اما مع‌الاسف آسیبی متوجه آن است که موجب اجرایی نشدن آن است که بارها رهبری معظم نارضایتی خود را در این مورد ابراز کرده‌اند.

نماینده استان ایلام در مجلس خبرگان با طرح این سوال که حال سؤال که عامل اصلی اجرایی نشدن الگوی اقتصاد مقاومتی چیست، گفت:‌ می‌توان اینگونه پاسخ داد که حلقه مفقوده‌ای بین فرامین رهبری و دستگاه‌های برنامه ریز وجود دارد و آن تفاوت در دیدگاه‌هاست. اگر دستگاه‌های برنامه‌ریز خصوصاً آنها که بار اصلی اجرایی نمودن الگوی مقاومتی بر دوش آنهاست راه برون رفت از مشکلات موجود را راه حلی غیر از الگوی مقاومتی بدانند مثل آنکه معتقد باشند عمده راه نجات، رفع تحریم‌ها بوسیله برجام و غیره است چطور می‌توانیم منتظر تحقق آرمان‌های رهبری معظم توسط آنها باشیم.

سعیدی گلپایگانی در پایان خاطرنشان کرد:‌حال سخن این است که آیا شایسته نیست مجلس خبرگان در مقابل این دو خسارت عظیم که یکی پا نگرفتن این الگوی نجات‌بخش که عنصری است از آرمان تمدن نوین اسلامی و دوم محروم ماندن مملکت اسلامی‌مان که با انبوه مشکلات مواجهه است و همه ناشی از اجرایی نشدن این الگو و عدم شکوفایی آثار و برکات آن است اقدامی به عمل آورد؟ پیشنهاد بنده جهت انطباق دستگاه‌های برنامه‌ریز کشور با فرامین رهبری معظم، با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در اجلاسیه سابق خبرگان بر لزوم داشتن روحیه مطالبه‌گری است، این است که در تخلفات آشکار دستگاه‌های برنامه‌ریز، مطالبه‌گر بوده و نظارت شایسته ای را اعمال دارد.

کد خبر 3926328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha