۲۹ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۵۹

شعبانی خبرداد:

۳۰۳۴ روحانی و مبلغ در اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری همکاری می کنند

۳۰۳۴ روحانی و مبلغ در اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری همکاری می کنند

مدیر کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف با بیان اینکه طرح نوروزی آرامش بهاری امسال از جنبه های کیفی و کمی شاخص ها رشد قابل توجهی داشته، گفت: امسال در قالب این طرح ۳۰۳۴ روحانی و مبلغ همکاری می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر،حجت الاسلام احمد شعبانی با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)  وروز زن وبا اشاره به آغاز طرح نوروزی آرامش بهاری در ۲۴۰۰ امامزاده وبقعه متبرکه گفت :  یکی از برنامه های جذا ب این طرح برپایی خیمه‌های معرفت است که  از سال ۸۹ در امامزاده صالح(ع) تهران آغاز شد و سپس  در سایر استان‌ها استمرار پیدا کرد و با تداوم آن امسال  به  بیش از ۷۸۲  خیمه معرفت با برنامه های متنوعی گسترش یافت.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به همکاری مبلغان در اجرای طرح آرامش بهاری وبر پایی خیمه های معرفت گفت: مبلغانی که در قم مستقر هستند تحت عنوان مبلغین اعزامی و افرادی که در استان‌ها هستند با عنوان مبلغان بومی در امامزاده‌های سراسر کشور به امر تبلیغ می‌پردازند ود راجرای این طرح مشارکت دارند.

وی عنوان کرد: مبلغان بر اساس ظرفیت امامزاده، زائرپذیری و تخصص اعزام شده و بابرپایی خیمه‌های معرفت در بخش  های مشاوره در زمینه پاسخ گویی به شبهات ؛ سوالات و احکام، کودک و نوجوان و چند رسانه‌ای به صورت هدفمند فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام شعبانی با بیان این که مبلغان ضمن شاد کردن کودکان ؛ مفاهیم دینی و اخلاقی و احکام را در قالب بازی تعلیم  می‌دهند، گفت: سخنرانی چند رسانه‌ای با عناوین اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی و در قالب سخنرانی‌های پنج دقیقه‌ای به مراجعه کنندگان  همراه با کلیپ های کوتاه ارائه می‌شود.

وی گفت: در امامزادها ومکان‌هایی با جاذبه گردشگری بالا  وتاریخی مانند تخت جمشید در شیراز، حافظیه و دره فلک الافلاک لرستان و مکان‌هایی که از  جمعیت بیشتر برخوردار  باشند  ۱۵ مبلغ و برخی امامزاده‌هابا ظرفیت جمعیت کمتر  یک مبلغ حضور دارند که برخی از این مبلغان چند زبانه هستند وبه گردشگران خارجی خدمات فرهنگی ارایه می کنند. ..

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این که مبلغان بر اساس تخصص اعزام می‌شوند، گفت: در بخش مشاوره از اساتید متخصص استفاده شده و برخی از مبلغان در خصوص آثار باستانی و تاریخی ایران در زمینه کتیبه خوانی دوره دیده‌اند که در آن زمینه هم یاری گر مراجعه کننده‌ها هستند.

وی افزود: این مبلغان از ۲۸ اسفندماه به محل ماموریت خویش  اعزام شده اند  و تا ۱۴ فروردین سال ۹۶ در امامزادگان مجری طرح آرامش بهاری  محل حضور دارند.

کد خبر 3935766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha