۱۲ فروردین ۱۳۹۶، ۱۱:۴۱

در آستانه روز طبیعت؛

برف بهاری آسمان اردبیل را پوشاند/افت دمای ۵ شهر به زیر صفر

برف بهاری آسمان اردبیل را پوشاند/افت دمای ۵ شهر به زیر صفر

اردبیل – در آستانه روز طبیعت و در دوازدهمین روز از فصل بهار، بارش برف آسمان اردبیل را پوشاند.

به گزارش خبرنگار مهر، بارش برف که از شب جمعه به صورت تدریجی آغاز شده در اغلب شهرهای مرکزی و جنوبی استان سطح زمین را سفید کرده است.

با وجود اینکه هواشناسی استان میزان بارش را بسیار اندک و حداکثر سه سانتی‌متر اعلام کرده بود اما هم‌اینک در شهر اردبیل برف بر روی زمین نشسته و شکوفه‌های نورس درختان با برف پوشیده است.

این در حالی است که اردبیلی‌ها خود را برای حضور در طبیعت و جشن و شادی در ۱۳ به در آماده می‌کنند و بر اساس اعلام هواشناسی استان وضعیت فعلی در روز طبیعت نیز ادامه دارد.

با بارش برف و باران در اغلب مناطق استان دمای پنج شهرستان از ۱۰ شهرستان به زیر صفر درجه رسیده است.

بطوریکه بیشترین کاهش دما با چهار درجه زیر صفر در فرودگاه اردبیل، سه درجه زیر صفر در اردبیل و خلخال و دو درجه زیر صفر در سرعین و نیر  اعلام شده است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه برای تغییرات جوی اطلاعیه‌های متعددی صادر شده است، تصریح کرد: با ریزش هوای سرد در استان دمای هوای برخی مناطق تا ۱۴ درجه کاهش یافته است.

علی دولتی مهر تصریح کرد: وضعیت فعلی جوی در روز ۱۳ فرودین ماه نیز ادامه دارد و همچنان انتظار می‌رود در روز طبیعت بارش برف و باران در آسمان استان مشاهده شود.

وی با اشاره به پیش‌بینی کولاک در مناطق کوهستانی و گردنه‌های مه گیر، افزود: سامانه بارش از روز دوشنبه یعنی ۱۴ فرودین ماه به تدریج از استان خارج می‌شود.

کد خبر 3942093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha