۱۷ فروردین ۱۳۹۶، ۱۴:۲۴

سال ۹۵؛

صادرات میعانات گازی پارس جنوبی ۵۹ درصد افزایش یافت

صادرات میعانات گازی پارس جنوبی ۵۹ درصد افزایش یافت

بوشهر - مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: طی ۱۲ ماهه سال گذشته صادرات میعانات گازی پارس جنوبی ۵۹ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی یوسفی اظهار داشت: سال گذشته در مجموع ۳۴ میلیون و ۱۹۵ هزار و ۹۶۵ تن کالا به ارزش ۱۴ میلیارد و ۹۱۷ میلیون و ۸۵۰ هزار و ۳۴۹ دلار از گمرک منطقه ویژه پارس صادر شده است که از نظر وزنی دارای افزایش ۴۱ درصدی و از نظر ارزش دلاری دارای افزایش ۲۲ درصدی است.

وی بیان کرد: میزان صادرات غیرنفتی طی این مدت ۱۶ میلیون و ۶۸۰ هزار و ۷۸۰ تن به ارزش هفت میلیارد و ۹۰۶ میلیون و ۶۰۳ هزار و ۷۷۸ دلار بوده که  نسبت به مدت مشابه سال قبل از حیث وزن ۲۶ درصد و از لحاظ ارزش ۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزود: طی ۱۲ ماهه پارسال ۱۷ میلیون و ۵۱۵ هزار و ۱۸۵ تن میعانات گازی به ارزش هفت میلیارد و ۱۱ میلیون و ۲۴۶ هزار و ۵۷۱ دلار به خارج از کشور صادر شده که از نظر وزنی ۵۹ درصد و از نظر ارزشی ۴۳ درصد افزایش یافت است.

یوسفی گفت: در مجموع طی اسفند ماه سال گذشته سه هزار و ۱۸۱ تن محصولات کالاهای غیر نفتی و میعانات گازی به ارزش یک میلیارد و ۳۳۱ میلیون و ۶۷ هزار و ۴۰۰ دلار از منطقه صادر شده است.

وی گفت: یک میلیون و ۵۷۳ هزار و ۶۵ تن میعانات گازی به ارزش ۶۱۷ میلیون و ۸۱ هزار و ۹۳۶ دلار طی اسفندماه پارسال صادر شده که از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۴۳ و ۳۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۴ افزایش یافته است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، میزان صادرات غیرنفتی منطقه در اسفندماه پارسال را یک میلیون و ۶۰۸ هزار و ۳۰۴ تن به ارزش ۷۱۳ میلیون و ۹۸۵ هزار و ۴۶۴ دلار عنوان کرد و اظهار داشت: صادرات غیرنفتی در اسفند ماه سال گذشته از نظر وزنی ۳۲ و از لحاظ ارزش ۱۵درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: در مجموع طی اسفند سال گذشته سه میلیون و ۱۸۱ هزار و ۳۶۹ تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۳۳۱ میلیون و ۶۷ هزار دلار از منطقه ویژه پارس صادر شده است که دارای افزایش ۳۷ درصدی به لحاظ وزنی و ۲۵ درصدی به لحاظ ارزش ریالی نسبت به اسفند ماه سال گذشته داشته است.

کد خبر 3946061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha