۲۱ فروردین ۱۳۹۶، ۲۱:۰۶

امام جمعه بوشهر:

تبدیل ایران به مرجعیت علمی به صورت ویژه دنبال شود

تبدیل ایران به مرجعیت علمی به صورت ویژه دنبال شود

بوشهر- نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر با تاکید بر لزوم تلاش برای تبدیل ایران به مرجعیت علمی، گفت: نیروگاه اتمی بوشهر یکی از نماد های و دستاورد های تبدیل علم به محصول است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهر عصر دوشنبه در مراسم جشن روز ملی فناوری هسته‌ای در بوشهر اظهار داشت: امروز فراگیری علوم و تولید علم حرف اول را در مدیریت جهانی دارد و کشوری میتواند قدرت را در دست داشته باش که در زمینه های مختلف علم سرآمد باشد.

وی افزود: امروزه شاهد آن هستیم که متخصصان و دانشمندان ما توانسته‌اند در زمینه کسب علم و تبدیل آن به محصول موفق باشند و اقتدار بیشتری به کشور بخشند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: دین اسلامی تاکید زیادی در خودکفایی، تولید و مرجعیت علمی و تبدیل آن به محصولات دانش‌بنیان دارد.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: باید توسعه دانش در زمینه هسته‌ای و راه اندازی مراکز هسته‌ای و تدوین برنامه‌های مدون در این راستا در این زمینه جهادی عمل کرد.

آیت‌الله صفایی بوشهری افزود: نیروگاه اتمی بوشهر یکی از نمادها و دستاوردهای تبدیل علم به محصول است.

وی بیان کرد: اگر در زمینه تولید علم و تبدیل آن به محصول بتوانیم موفق علم کنیم در زمینه های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی نیز می توانیم در جهان به استقلال واقعی برسیم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه استان بوشهر تنها استان کشور است که دارای راکتور هسته‌ای است، بیان کرد: مردم قدردان زحمات دانشمندان و متخصصان داخلی در زمینه علوم هسته‌ای هستند.

کد خبر 3949980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha