۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۲۱:۲۶

انتفاضه اسرای فلسطینی در زندان های اسرائیل ادامه دارد

انتفاضه اسرای فلسطینی در زندان های اسرائیل ادامه دارد

رئیس هیأت عالی پیگیری امور اسیران فلسطینی اعلام کرد که اشغالگران در صدد شکستن اراده اعتصاب کنندگان هستند ولی اسیرانی که دست به اعتصاب غذا زده اند تا رمق آخر خود به اعتصابشان ادامه می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، انتفاضه صدها نفر از اسرای فلسطینی به شیوه اعتصاب غذای گسترده در زندان های رژیم صهیونیستی با قدرت ادامه دارد.

در همین راستا، «امین شومان» رئیس هیأت عالی پیگیری امور اسیران فلسطینی اعلام کرد: پس از اقدامات مقامات رژیم اشغالگر، تنش بر زندان ها حاکم شده است؛ اشغالگران در صدد شکستن اراده اعتصاب کنندگان هستند ولی اسیرانی که دست به اعتصاب غذا زده اند تا رمق آخر خود به اعتصابشان ادامه می دهند. زیرا این اعتصاب غذا سرنوشت ساز است و در عرصه بین المللی بازتاب خواهد داشت ولی آنگونه که اسرائیل ادعا می کند، سیاسی نیست.

وی در ادامه بیان داشت: از سازمان بهداشت جهانی و هیأت های دیپلماسی درخواست می کنیم که به مسئولیت خود در قبال اسیران پایبند باشند و به صلیب سرخ نیز هشدار داده ایم که در صورت عدم مسئولیت پذیری در قبال اسرای فلسطینی، دفاتر آن را پلمپ خواهیم کرد.

در عین حال شبکه دهم اسرائیل در گزارشی عنوان کرد: بیش از هزار اسیر دست به اعتصاب غذا زده اند و به نفع مدیران زندان ها است که آماده باشند.

همچنین رسانه های اسرائیلی از آمادگی دستگاه های اطلاعاتی زندان های رژیم صهیونیستی برای ادامه اعتصاب غذای اسرای فلسطینی به مدت یک یا دو ماه دیگر خبر دادند.

این رسانه های صهیونیستی افزودند: مدیریت زندان های اسرائیل برای شکستن اراده اسرای فلسطینی جنگی روانی را آغاز کرده است.

پیشتر نیز «اسرائیل کاتس» وزیر اطلاعات و راه و ترابری رژیم صهیونیستی در واکنش به اعتصاب غذای اسرای فلسطینی خواستار اعدام آن ها شد. او همچنین خواستار ارائه پیش نویس قانونی در این زمینه به کنست(پارلمان اسرائیل) شد.

این در حالی است که اسیر مروان برغوثی از رهبران بارز جنبش فتح تاکید کرد که ۱۵ سال اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی موجب شده است تا او شاهدی بر تجاوزات این رژیم اعم از بازداشت دسته جمعی و غیر قانونی فلسطینیان و بدرفتاری با آنان باشد. برغوثی تصریح کرد که تنها گزینه باقی مانده پیش روی اسرا برای مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی اعتصاب غذای سراسری است.

روز ۱۷ آوریل هر سال روز اسیر فلسطینی است؛ در آستانه روز اسیر فلسطین که مصادف است با ۱۷ ماه آوریل، هیات امور اسرا و آزادگان فلسطین و مرکز آمار فلسطین با صدور بیانیه ای به تشریح وضعیت اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی و گزارش هایی در این زمینه پرداختند.

از آغاز انتفاضه الاقصی در ۲۸ دسامبر ۲۰۰۰، بنابر گزارش های رسمی و حقوقی نزدیک به ۱۰۰ هزار مرتبه نظامیان صهیونیست فلسطینیان را اسیر کردند که در این بین حدود ۱۵ هزار کودک و نوجوان کمتر از ۱۸ سال، ۱۵۰۰ زن و حدود ۷۰ نماینده و وزیر سابق فلسطینی نیز به اسارت گرفته شدند. همچنین رژیم صهیونیستی حدود ۲۷ هزار مورد حکم بازداشت موقت در حق فلسطینیان صادر کرده و هم اکنون نیز حدود ۶۵۰۰ فلسطینی در ۲۴ زندان و بازداشتگاه صهیونیستی اسیر هستند. همچنین از اکتبر سال ۲۰۱۵ که انتفاضه قدس شعله ور شد، ده ها هزار فلسطینی به اسارت نظامیان صهیونیست درامده اند که بیشتر بازداشت ها مربوط به شهر قدس می باشد. «عیسی قراقع» رئیس هیات امور اسرا و آزادگان فلسطینی از اعتصاب غذای ۱۵۰۰ اسیر فلسطینی همزمان با ۱۷ آوریل (۲۸ فروردین) روز همبستگی با اسرا خبر داد.

کد خبر 3956670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha