۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۳۸

امام جمعه بوشهر:

بیکاری جوانان زیبنده استان بوشهر نیست/ لزوم تحقق انقلاب اقتصادی

بیکاری جوانان زیبنده استان بوشهر نیست/ لزوم تحقق انقلاب اقتصادی

بوشهر - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر اقتصادی و صنعتی در استان بوشهر، گفت: در استانی با این همه ظرفیت و قابلیت، بیکاری جوانان زیبنده نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر یکشنبه در نشست با جامعه کارگری استان بوشهر اظهار داشت: حرکت در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی یک اولویت اساسی در کشور است و همه باید در این مسیر حرکت کنند و کارگران نقشی مهم در این زمینه دارند.

وی با اشاره به اینکه دشمن در تلاش است تا از طریق اقتصادی به این کشور ضربه وارد کند، تصریح کرد: در راستای توسعه اقتصادی باید به سمت تولید حرکت کنیم و تلاش شود که با تولید باکیفیت زمینه توسعه درآمدزایی و شکوفایی اقتصادی در کشور فراهم شود.

امام جمعه بوشهر از مهمترین ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر به نفت، گاز، پتروشیمی، خرما، آبزی‌پروری و . . . اشاره کرد و ادامه داد: باید از توانمندی بالای اقتصادی استان بوشهر بهترین استفاده صورت گیرد.

وی خواستار توسعه صنایع فرآوری محصولات استان و توسعه صنایع پایین دستی شد و بیان کرد: برای حل مشکلات اقتصادی، تولیدی و اشتغال‌زایی باید صنایع پایین دستی، تبدیلی و فرآوری افزایش یابد.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه داشتن اقتصادی قوی و پویا نیازمند برخورداری از نقشه جامع اقتصادی و بانک اطلاعاتی اقتصادی است، افزود: پشتیبانی و حمایت از بنگاه‌های زود بازده و تعاونی‌های تولیدی استان بوشهر باید مد نظر قرار گیرد.

وی خواستار گسترش تعاونی‌ها، بنگاه‌های زودبازده و شرکت‌ها و صنایع پایین دستی بزرگ، متوسط برای حل مشکل اشتغال شد و گفت: یکی از اولویت‌های اساسی باید پرداخت به موقع حقوق کارکنان و کارگران صنایع و شرکت‌های مختلف باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به حجم بالای تولید محصولات کشاورزی در استان بوشهر، تاکید کرد: میزان تولید چند برابر تقاضا است و با توسعه صنایع فراوری می‌توان مشکلات این بخش را کاهش داد.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری ۱۲ درصدی زیبنده استان بوشهر نیست، اظهار داشت: استان بوشهر ظرفیت بالایی دارد و بیش از ۲۰۰ صنعت مهم در استان شناسایی شده که با توجه به این ظرفیت‌ها باید انقلاب اقتصادی در این استان صورت گیرد.

کد خبر 3960623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha