۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۹:۲۷

تسلیت خانه کتاب و بنیاد ادبیات داستانی برای درگذشت زنوزی جلالی

تسلیت خانه کتاب و بنیاد ادبیات داستانی برای درگذشت زنوزی جلالی

مدیرعامل موسسه خانه کتاب و روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی درگذشت زنوزی جلالی را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به مناسبت درگذشت فیروز زنوزی جلالی نویسنده و منتقد معاصر، بنیاد شعر و ادبیات داستانی و موسسه خانه کتاب پیام تسلیت‌ صادر کردند.

در متن پیام روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی آمده است: امروز، اهالی ادبیات، آفرینندگان داستان و ادب‌جویان جوان که سال‌ها در محضر شاگردی استاد زنوزی جلالی زانو زده بودند، نویسنده‌ای بزرگ و توانا و معلمی دلسوز و صبور را از دست دادند که خلأ حضورش در فضای داستان‌نویسی کشور به سادگی پر نخواهد شد. بنیاد شعر و ادبیات داستانی درگذشت این نویسنده را که پس از ماه‌ها تحمل بیماری جانکاه سرطان و در یکی از عزیزترین روزهای اسلامی روی داد، صمیمانه به خانواده مرحوم زنوزی جلالی و جامعه ادبی کشور تسلیت می‌گوید.

همچنین مدیرعامل موسسه خانه کتاب نیز در پیام تسلیت خود آورده است: 

 خبر درگذشت فیروز زنوزی جلالی از نویسندگان پیشکسوت کشورمان و مدرس داستان نویسی موجب تأثر و تألم شد.

فقدان آن نیکمرد  که در بیست و ششمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران به خاطر کتاب «قاعده بازی» مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفته بود، برای جامعه ادبی کشور ضایعه‌ای است جبران ناپذیر و غمی گران. اما  آثار پرمایه او همواره به یادگار خواهد ماند و نامش را در تاریخ فرهنگ و ادب ایران‌زمین زنده و جاوید نگاه خواهد داشت.

اینجانب ضمن همدردی با خانواده، دوستان و آشنایان آن زنده یاد، این ضایعه را به اهل فرهنگ، فضیلت و دوستداران ادبیات تسلیت می گویم. خدایش او را در جوار رحمت خویش قرینِ نعمتی ابدی سازد که بایسته چنین رفعتی است

کد خبر 3962490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha