۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۲۰

تسلط نیروهای کرد سوریه بر ۹۰ درصد شهر الطبقه در شمال سوریه

تسلط نیروهای کرد سوریه بر ۹۰ درصد شهر الطبقه در شمال سوریه

نیروهای سوریه دموکراتیک بر ۹۰ درصد از شهر الطبقه در شمال سوریه مسلط شدند و داعشی ها در حال فرار هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رای الیوم، درگیری های شدیدی میان داعش و نیروهای سوریه دموکراتیک در آخرین محله های شهر الطبقه در استان الرقه در جریان است.

نیروهای سوریه دموکراتیک که ائتلافی از اعراب و کردها هستند در شهر الطبقه در شمال سوریه در حال پیشروی هستند.

رامی عبدالرحمن مدیر مرکز موسوم به حقوق بشر سوریه در این باره گفت: فقط دو محله تحت اشغال داعش است و آن محله های الوحده و الحریه است که به کوی اول و دوم معروف هستند و مجاور سد فرات بزرگترین شهر سوریه هستند.

نیروهای سوریه دموکراتیک روز گذشته بر بخش قدیمی شهر الطبقه به طور کامل مسلط شده بودند و داعشی ها به سوی المدینه الجدیده که به الثوره نیز معروف است و متشکل از سه محله اصلی الوحده، الحریه و الاشتراکیه است( به ترتیب کوی اول، دوم و سوم)، فرار کرده اند.

رامی عبدالرحمن اعلام کرد که داعشی ها امروز از الاشتراکیه یا کوی سوم فرار کرده اند و درگیری های کنونی در کوی ها اول و دوم است و به موازات آن حملات هوایی سنگین ائتلاف بین المللی وجود دارد.

وی از تسلط نیروهای سوریه دموکراتیک بر ۹۰ درصد از شهر الطبقه یکی از مهمترین مراکز داعش و مقر برجسته ترین سرکرده های آن خبر داد.

شایان ذکر است که شهر الطبقه در سال ۲۰۱۴ به اشغال داعش درآمد و در کرانه جنوبی رود فرات و ۵۰ کیلومتری غرب شهر الرقه واقع شده است و تسلط بر آن و سد فرات که در مجاورت آن قرار دارد زمینه را برای پیشروی نیروهای سوریه دموکراتیک به سوی شهر الرقه از جنوب و فشردن گلوی داعشی ها هموار می کند.

کد خبر 3967131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha