۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۷:۱۹

آبتین گلکار کتابی درباره آموزش اقتصاد به کودکان ترجمه کرد

آبتین گلکار کتابی درباره آموزش اقتصاد به کودکان ترجمه کرد

«چگونه میشا اهل کسب و کار شد» با ترجمه آبتین گلکار توسط بخش کودک و نوجوان انتشارات دنیای اقتصاد (کتاب‌های دارکوب) منتشر شده تا مفاهیم اقتصادی را به کودکان بیاموزد.

به گزارش خبرنگار مهر، «چگونه میشا اهل کسب و کار شد» شامل ۲۰ داستان است و در هر داستان یکی از مفاهیم پایه‌ای اقتصاد به بچه‌ها آموزش داده می‌شود. داستان‌های این کتاب از زبان حیوانات بیان می‌شود و ماجرای خرسی است که تصمیم می‌گیرد در جنگل مغازه‌ای درست کند و به فروشندگی بپردازد و در طول این کار اشتباهاتی انجام می‌دهد و تجربیاتی به دست می‌آورد که می‌تواند برای مخاطبان آموزنده باشد.

در این کتاب مفاهیمی مانند دستمزد، عرضه و تقاضا بیان می‌شود و به کودکان می‌آموزد که چگونه صرفه‌جویی کنند، چه چیزی بخرند و در چه جایی سرمایه‌گذاری کنند تا پشیمان نشوند. چرا که نویسندگان این کتاب یعنی «ت. پایوا، ا. منشیکوا و ل. کنشیوا» معتقدند که مفاهیم اقتصادی هم به همان اندازه دانستنی‌های ابتدایی بهداشت، آداب معاشرت و قوانین راهنمایی و رانندگی مورد نیاز کوکان است.

به گفته نویسندگان کتاب «چگونه میشا اهل کسب و کار شد» شکل گیری تفکر اقتصادی در کودکان را می توان و باید از سنین پیش از دبستان آغاز کرد. زیرا کودکان در این زمان به بیشترین میزان، آماده دریافت اطلاعات تازه هستند. به ویژه اگر این اطلاعات در قالب بازی به آن‌ها منتقل شود.
 
«چگونه میشا اهل کسب و کار شد»   با ترجمه آبتین گلکار توسط بخش کودک و نوجوان انتشارات دنیای اقتصاد (کتاب‌های دارکوب) در ۱۱۰۰ نسخه و به قیمت ۱۵ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 3967162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha