۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۰:۴۰

در راستای پیگیری مطالبات صنفی؛

کارگران البرزشرقی خواستار دریافت حقوق عقب افتاده و ایمنی کار شدند

کارگران البرزشرقی خواستار دریافت حقوق عقب افتاده و ایمنی کار شدند

شاهرود - کارگران مجتمع البرز شرقی با حضور در محل شرکت البرز شرقی خواستار دریافت معوقات خود و همچنین ایمنی کار معدن شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، کارگران البرز شرقی پیش از ظهر امروز با مراجعه به شرکت البرز شرقی در خصوص دریافت معوقات خود و همچنین ایمنی کار معدن مشکلات خود را مطرح کردند.
همچنین گفته می شود اعتراضات مشابهی در معدن طزره نیز به دنبال مسمومیت شدید یک مهندس معدن بر اثر گاز گرفتگی صورت پذیرفته است.

اعتراض امروز کارگران در شاهرود، ششمین روز خود در مجموعه البرز شرقی از زمان وقوع حادثه معدن گلستان محسوب می‌شود اما این نخستین باری است که البرز شرقی میزبان این اعتراضات می‌شود.

یکی از کارگران البرز شرقی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: یکی از خواسته های ما در کنار معوقات که امروز ۹الی ۱۰ماه از آن می‌گذرد ایمنی معادن است.

وی افزود: اعتراض کارگران طزره روز گذشته هم صورت گرفته بود که از سه‌راهی جاده دامغان-مهماندوست به پیشنهاد یکی از نمایندگان کارگران البرز شرقی به تأمین اجتماعی منتقل می‌شود و ولی زمانی که متوجه می‌شوند در آنجا نتیجه‌ای نمی‌گیرند امروز دوباره به ساختمان مرکزی البرز شرقی در شاهرود مراجعه می کنند.

محمد رضا دیگر کارگر معترض نیز به مهر گفت: تا زمانی تکلیف کارگران بین شرکت البرز شرقی، پیمانکار اصفهانی (ذوب‌آهن اصفهان) و شهرداری مشخص نشده و مطالبات پرداخت نشود به اعتراض خود ادامه می‌دهیم.

تنها مسئولی که به حرف کارگران گوش کرد فرماندار دامغان بود

وی ادامه می دهد: امروز کارگران آمده اند تا بگویند ما به دو صورت پیمانی و قراردادی با البرز شرقی قرارداد داریم و ذوب‌آهن اصفهان باید به‌عنوان پیمانکار حقوق ما را پرداخت کند اما طرف اصفهانی که قول پرداخت حقوق و معوقات را داده بود اعلام کرده است که ما در حال حاضر فقط یک ماه حقوق می‌توانیم پرداخت کنیم. کارگران هم می‌گویند خیر یا همه معوقات و حقوق‌ها را پرداخت کنید یا اعتراض می‌کنیم.

این کارگر می افزاید: از سه سال پیش تاکنون که اولین اعتراضات به البرز شرقی شده تعدادی اخراج شده‌اند و قرارداد خیلی از افراد تمدید نشده و به این دلیل زمانی که کارگران دیدند نماینده‌های آن‌ها یا به‌اجبار بازنشسته، اخراج  یا عدم تمدید قرارداد شدند از پیگیری مطالبات از طریق صنفی (سندیکای کارگری) پشیمان شده اند.

یکی از نمایندگان صنفی کارگران البرز شرقی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تشریح عوامل تجمع کارگران، می گوید: تاکنون تنها مسئولی که به حرف کارگران گوش کرد فرماندار دامغان بوده که دیروز جلوی کارگران به مدیرعامل اصفهان(ذوب‌آهن) زنگ زد اما به او گفتند ما نهایتاً بتوانیم یک برج حقوق ۹۴۰هزار تومان را برای کارگران واریز کنیم و دیگر هیچ مسئولی از شاهرود، سمنان، اصفهان و استانداری حتی به حرف کارگران گوش نکردند.

وی که از بردن نامش به دلیل اخراج می ترسد، می گوید: آنقدر که آقایان بر روی مقابله فیزیکی با کارگران وقت گذاشتند، اگر بر روی حل مشکلات ما تکیه می کردند، امروز این وضعیت ما نبود که با سه فرزند این گونه برای ۹۴۰ هزار تومان حقوق اشک بریزیم چرا مسئولان کاری نمی کنند؟

در نهایت دقایقی پس از ظهر دوشنبه جمعیت از مقابل البرز شرقی متفرق شد اما با وجود اینکه از ورود خبرنگار مهر به داخل البرز شرقی جلوگیری به عمل آمد، یک منبع آگاه در مقابل درب ورودی البرز شرقی گفت: امروز مدیرعامل برای یکبار دیگر می خواهد با کارگران صحبت کند و برای همین منظور راهی طزره شده است.

کد خبر 3973572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha