۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۶:۳۱

سفیر کره شمالی در روسیه:

عاملان توطئه ترور «کیم جونگ اون» تاآخرین نفر نابود می شوند

عاملان توطئه ترور «کیم جونگ اون» تاآخرین نفر نابود می شوند

سفیر کره شمالی در روسیه با اعلام شناسایی یک گروه تروریستی که تلاش داشتند رهبر این کشور را ترور کنند، اعلام کرد: عاملان توطئه ترور «کیم جونگ اون» تا آخرین نفر نابود می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «کیم هیون جونگ» (Kim Hyun Joong) سفیر کره شمالی در روسیه امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی در «مسکو» گفت که یک گروه تروریستی که تلاش داشتند «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی را ترور کنند، در کره شمالی شناسایی شده است.

سفیر کره شمالی در روسیه در این باره اعلام کرد: کره شمالی یک گروه جنایتکار که توسط سازمان سیا و سرویس اطلاعاتی کره جنوبی برای اجرای عملیات تروریستی از طریق تسلیحات بیولوژیکی و شیمیایی علیه رهبر ما گمارده شده بودند را شناسایی کرده است.

«کیم هیون جونگ» در ادامه تأکید کرد که این گروه تروریستی از سال ۲۰۱۴ تاکنون فعال بوده و قصد داشتند از راه دور رهبر کره شمالی را مسموم کنند.

وی در ادامه افزود که گروه مذکور این حمله را طوری برنامه‌ ریزی کرده بودند که تأثیرات سم مورد نظر، ۶ ماه بعد بروز پیدا بکند.

این مقام دیپلماتیک در کره شمالی خاطرنشان کرد: وزارت امنیت داخلی کره شمالی اعلام کرده است که تمامی کسانی که در ورای این حملات تروریستی از سوی سیا و سرویس‌ های اطلاعات ملی کره جنوبی بودند را تا آخرین نفر پیدا و نابود می‌ کند.

شایان ذکر است، در هفته های گذشته و همزمان با اعلام خبر اعزام ناوگروه آمریکایی «کارل وینسون» به بخش غربی اقیانوس آرام در  مجاورت شبه جزیره کره، رسانه دولتی کره شمالی به واشنگتن هشدار داد که پیونگ یانگ در صورت مشاهده هرگونه نشانه ای دال بر تجاوز آمریکا، این کشور را هدف حمله اتمی خود قرار خواهد داد.

 کره شمالی اوایل اسفند ماه سال گذشته نیز با شلیک چند فروند موشک بالستیک به آزمایش موشکی جدیدی اقدام کرده بود.

شورای اروپا نیز دوشنبه ۹ اسفندماه سال پیش با انتشار بیانیه ای از تصمیم خود برای تمدید و وضع برخی تحریم ها علیه کره شمالی بر اساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه پیونگ یانگ خبر داد.

در متن این بیانیه آمده بود: امروز در ۲۷ فوریه سال ۲۰۱۶، این شورا با اتخاذ برخی تدابیر قانونی به وضع تحریم های سخت گیرانه تری علیه کره شمالی پرداخته است. تحریم های اعمالی اتحادیه اروپا به محدودیت های بیشتری علاوه بر قطعنامه ۲۳۲۱ شورای امنیت مصوب ۳۰ نوامبر سال ۲۰۱۶ می پردازد.

در این راستا، خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) نهم سپتامبر سال گذشته میلادی اعلام کرده بود: آزمایش کره شمالی اجازه دستیابی به پتانسیل توان هسته ای و ویژگی های یک کلاهک هسته ای استاندارد که از توان نصب بر موشک های راهبردی بالستیک برخوردار باشد را به این کشور داده است.

اعلام این خبر باعث شد تا موجی از انتقادها علیه «پیونگ یانگ» آغاز و غرب به سرکردگی آمریکا وضع تحریم هایی را علیه کره شمالی در دستور کار خود قرار دهد.

این در حالی است که مذاکرات شش جانبه درباره برنامه هسته ای کره شمالی در سال ۲۰۰۹ با کارشکنی های متعدد آمریکا به شکست انجامید.

 کره شمالی بارها اعلام کرده است که برنامه موشکی و هسته ای این کشور، به منظور مقابله با تهدیدات آمریکا و متحدانش علیه «پیونگ یانگ» است.

کد خبر 3976732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha