۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۶:۳۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز:

تولید سالیانه محصولات زراعی در البرز به یک‌میلیون تن رسید

تولید سالیانه محصولات زراعی در البرز به یک‌میلیون تن رسید

کرج - رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز میزان تولید سالیانه محصولات زراعی در این استان را یک‌میلیون تن اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجید موسوی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان البرز که بعدازظهر شنبه در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان (اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل) نام‌گذاری شده بود.

وی بابیان اینکه توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برای سازمان جهاد کشاورزی ۲۵ وظیفه در نظر گرفته‌شده بود که در این بخش و بر اساس انجام وظایف محوله جز دستگاه‌های اجرایی برتر استان معرفی شدیم، افزود: تولید گندم مهم‌ترین پارامتری است که در حوزه اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته‌شده بود که خوشبختانه طی سال گذشته در بحث تولید گندم خودکفا و به باشگاه صادرکننده گندم تبدیل شدیم.

برداشت ۱۲ هزار تن گندم توسط کشاورزان البرزی

وی با اعلام اینکه در حالی میزان ۴۸ هزار و ۱۸۸ تن تولید گندم در سال گذشته در برنامه مذکور در نظر گرفته‌شده بود که این مهم به ۵۴ هزار و ۹۸۵ تن افزایش یافت، گفت:  دولت نسبت به خرید تضمینی گندم به وظایف خود عمل کرد و در این راستا طلب گندم کاران نیز پرداخت شد.

موسوی با اعلام اینکه کشاورز نمونه البرزی موفق به برداشت ۱۲ هزار و ۶۵۰ کیلوگرم در هکتار  گندم شده است، خاطرنشان کرد: این موفقیت‌ها با تأمین به‌موقع نهاده‌ها، ارائه تسهیلات بانکی و خرید به‌موقع محصولات حاصل‌شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز بیان کرد: تولید ۱۰ هزار و ۵۰ تن گوشت قرمز در سال گذشته در برنامه اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته‌شده بود که این مهم به ده هزار و ۴۵۰ تن افزایش یافت.

وی اعلام کرد: میزان تولید گوشت قرمز در سال ۹۲ بالغ ۶ هزار و ۷۸۰ تن بود که این امر به بیش از ۱۰ هزار تن افزایش‌یافته است.

کاهش منابع آبی بر تولید پنبه در البرز اثر گذاشته است

موسوی با تأکید بر اینکه طبق برنامه‌ریزی باید در سطح استان طی سال گذشته ۳۵۰ هزار تن شیر تولید می‌شد که در این بخش به تولید ۳۸۷ هزار و ۹۴۰ تن تولید شیر رسیدیم، افزود:  طبق برنامه اعلامی باید ۲۰ هکتار گلخانه در سطح استان احداث می‌کردیم که موفق به احداث ۲۱ و نیم هکتار گلخانه شدیم.

وی گفت: مساحت مجموع گلخانه‌های استان تا انتهای سال ۹۲ بیش از ۱۳۵ هکتار بوده که این امر اکنون به ۲۱۱ هکتار افزایش‌یافته است، تصریح کرد: در بحث افزایش جذب ماده خام کشاورزی از ۶۹ هزار تن برنامه اعلامی به ۷۰ هزار تن رسیدیم.

موسوی با تأکید بر اینکه طبق برنامه تولید هزار و ۴۴۰ تن تولید پنبه در استان در نظر گرفته‌شده بود که به سبب کاهش منابع آبی تنها ۴۲۷ تن از این میزان محقق شد، افزود: برای رفع این مشکل درصدد راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ ماهدشت هستیم.

وی با اعلام اینکه تولید ۳۵۴ هزار تن محصولات باغی در سال ۹۲ به ۴۶۶ هزار تن معادل ۳۲ درصد در سال گذشته رسیده است، اظهار کرد: میزان تولید محصولات زراعی در سال ۹۲ بالغ‌بر ۸۱۷ هزار تن بوده که در سال گذشته به بیش از یک‌میلیون تن رسیده است.

بسته اشتغال سازمان جهاد کشاورزی البرز تدوین‌شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز بیان کرد:  توسعه واحدهای قارچ خوراکی در ابتدای دولت در حالی ۱۷ هزار تن بود که این مهم اکنون به ۲۵ هزار تن افزایش‌یافته است.

وی با تأکید بر اینکه ارزش ریالی صادرات محصولات کشاورزی در سال ۹۲ بالغ‌بر ۱۱۰ میلیون دلار بوده که در سال گذشته این رقم به ۱۷۵ میلیون دلار رسیده است، گفت: مساحت کشت گل‌های لاله از  ۲۷۱ هکتار  به  ۲۸۸ هکتار افزایش‌یافته است.

موسوی با اعلام اینکه ۲۰ میلیون شاخه گل لاله کشور در استان البرز تولید می‌شود، تأکید کرد: در بحث تولید ماهیان زینتی از ۹ میلیون قطعه در سال به تولید ۱۲ میلیون قطعه رسیده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه رتبه اول تولید هلو و شلیل به میزان ۱۷۹ هزار تن از آن استان البرز است، گفت: رتبه دوم کشور در بخش تولید گیلاس نیز به البرز اختصاص دارد.

موسوی با تأکید بر اینکه بهره‌برداران بخش کشاورزی البرز ۲۸ هزار نفر اعلام‌شده است، اظهار کرد: بسته اشتغال سازمان جهاد کشاورزی البرز تدوین‌شده است.

کد خبر 3977624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha