۴ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۵۷

مدیر کل، کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان:

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید مورد توجه قرار گیرد

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید مورد توجه قرار گیرد

زنجان- مدیر کل، کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: اگر بخواهیم معضل اشتغال در زنجان حل کنیم باید روی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سرمایه‌گذاری کنیم.

محمد رضا یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر به بحث کار آفرینی در استان زنجان اشاره کردو  افزود: خوداتکایی نخستین خصوصیت یک فرد کارآفرین است و کارآفرینان باید قبل از این‌که اقدام به راه‌اندازی طرحی بکنند باید ابتدا مهارت لازم در حوزه فنی و حرفه‌ای را داشته باشند. 

وی اظهار کرد: اگر بخواهیم معضل اشتغال را در استان  زنجان حل کنیم باید روی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سرمایه‌گذاری کنیم ولی در استان کار آفرینی به خوبی توسعه نداشته و نهادینه شده است.

مدیرکل، کار تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: استان زنجان تاکنون در امر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بسیار موفق بوده است ودر راستای توسعه اشتغال استان باید برنامه‌ریزی لازم از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط در دستور کار قرار گیرد.

یوسفی تاکید کرد:  توسعه کارآفرینی به مهارت نیاز دارد و در این راستا باید به مهارت‌آموزی توجه ویژه شود و خوشبختانه این اداره بر تحقق این مهم برنامه‌ریزی لازم را دارد.

وی گفت: بخش تعاون از ظرفیت های بالقوه ای برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی برخوردار است  وتوسعه بخش تعاون یکی از راهکارهای عملیاتی برای برون رفت از مشکلات اشتغال کشور است بنابراین باید به این حوزه بسیار توجه شود.

مدیر کل کار، تعاون ورفاه اجتماعی استان زنجان یادآور شد: استان زنجان موقعیت جغرافیایی خوبی دارد و همچنین در حوزه کشاورزی هم جایگاه ویژه و قابل قبولی دارد بنابراین با فعال کردن بخش تعاون در این حوزه اقتصاد استان را توسعه بدهیم.

یوسفی تصریح کرد: استان زنجان قابلیت سرمایه گذاری در حوزه های مختلف را دارد و تحقق این امر هم زمانی است که به امر کار آفرینی توجه شود.

کد خبر 3988538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha