۲۶ خرداد ۱۳۹۶، ۲۲:۱۷

صالحی امیری در اختتامیه نمایشگاه قرآن:

نمایشگاه قرآن سال۹۷ را به اتحادیه‌ها می‌سپریم/ افزایش بودجه قرآنی

نمایشگاه قرآن سال۹۷ را به اتحادیه‌ها می‌سپریم/ افزایش بودجه قرآنی

صالحی امیری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدواریم سال آینده، نمایشگاه قرآن توسط اتحادیه ها و موسسات قرآنی اداره شود و معاونت قرآن و عترت در کنار آنها حضور داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم عصر امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن همایش های مصلای تهران برگزار شد.

رضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: چیزی که مهم است اینکه همه نهادهای فرهنگی وموسسات قرآنی باید به یک باور قطعی برسیم که راه ما برای رسیدن به قله های توسعه از مسیر قرآن و گسترش گفتمان قرآن وعترت است. اگر بناست که ما در جامعه مردمی دیندار و اخلاق مدار داشته باشیم باید از چشمه های پرفیض قرآن و عترت بنوشیم.

وی افزود: قرآن کریم، اقیانوسی است که همه تشنگان می توانند از آن سیراب شوند. راه نجات بحران های خاورمیانه بازگشت به فرهنگ قرآنی است. راه عبور از دوراغ، فریب و نیرنگ بازگشت به نهج البلاغه است. راه ر سیدن به معرفت قرآنی مسیر اهل بیت علیهما السلام است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: قرآن نور است و و قتی ما در انوار آن قرار بگیریم در واقع از ظلمت فاصله گرفته ایم. نمایشگاه بین المللی قرآن کریم افتخار بزرگی برای نظام اسلامی و دستگاه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. روح و گفتمان قرآن باید در سبک زندگی ما جاری و ساری باشد اگر می خواهیم جامعه ای بافضیلت داشته باشیم باید نگاه خود را از مهدکودک ها و دبستان ها آغاز کنیم ... برگزاری مراسم تکریم از خادمان قرآن کریم این پیام روشن را دارد که دولت عقیده دارد مسیر قرآن راه نجات دولت است.

صالحی امیری اضافه کرد: اگر بنا باشد دولت به مطالبات مردم پاسخگو باشد  باید مسیرش را با قرآن و عترت انطباق دهد و همه ظرفیت های خود را برای گسترش فرهنگ قرآن بسیج کند. تصویر عمومی جامعه باید تصویر قرآنی باشد. همه ما موظفیم در در همه شهرستان ها، استان ها و در سطح ملی در مسیر گسترش فرهنگ قرآنی گام برداریم. اگر نتوانیم فرهنگ قرآنی را اشاعه دهیم با انبوهی از چالش ها مواجه می شویم. نتیجه کم توجهی به فرهنگ قرآنی چالش ها و مسائل موجود در جامعه است.

وی گفت: از فضای مجازی و پتانسیل های آن هم نباید غافل بود. لازم است در سال جدید از طریق ۴۰ میلیون گوشی هوشمند و سایت های مختلف پیام قرآنی ر ا به منازل و اماکن مختلف منتقل کنیم تا مردم در همه جا قرآن را ببینند. بنده در همن جا از شورای عالی انقلاب فرهنگی که در جهت سیاستگذاری قرآنی گام های جدی برداشته است تقدیر می کنم.

صالحی امیری در ادامه سخنانش با اعلام این خبر که بودجه قرآنی در سال آتی افزایش پیدا می کند توضیح داد: بودجه حوزه فعالیت های قرآنی در سال آینده تا صد در صد افزایش خواهد داشت و این حداقل وظیفه ما در راستای فرهنگ قرآن و عترت است. همچنین امیدواریم سال آینده، نمایشگاه قرآن توسط اتحادیه ها اداره شود و معاونت قرآن و عترت در کنار آنها حضور داشته باشد و کمک کند مشابه اتفاقی که در امسال در نمایشگاه کتاب افتاد. معاونت قرآن و عترت هم تلاش می کند که مسئولیت اجرایی را به اتحادیه ها و موسسات واگذار کند تا آنها با خلاقیت و نوآوری بیشتری نمایشگاه قرآن را برگزار کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان تصریح کرد: گفتمان قرآن یعنی تبدیل باید به باور، گفتمان قرآن یعنی اینکه مردم از عمق جان احساس نیاز به قرآن داشته باشند. ما امروز می توانیم با سلاح قرآن بر تمامی دشمنان خود پیروز شویم و با تمسک به اهل بیت و ولایت به تمامی آمال خود دست یابیم.

در انتهای سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزیدگان بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن اعلام و تقدیر شدند.

کد خبر 4006383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha