۲۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۵۲

رئیس شبکه بهداشت جم:

بازرسی از صنوف حساس شهرستان جم در ماه رمضان تشدید شد

بازرسی از صنوف حساس شهرستان جم در ماه رمضان تشدید شد

بوشهر - رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم گفت: طرح تشدید نظارت بازرسین بهداشت محیط از صنوف حساس در ماه مبارک رمضان، با استفاده از تجهیزات پرتابل انجام شد.

احمد قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای کنترل و پایش سلامت و امنیت مواد غذایی در ایام ماه مبارک رمضان، بازرسان بهداشت محیط، مراکز تهیه و توزیع زولبیا و بامیه را با برنامه‌ریزی مدون نظارت می‌کنند.

وی افزود: به‌منظور بهبود وضعیت بهداشتی کارگاه‌ها و صنوف حساس از جمله تولید زولبیا، بامیه و شیرینی‌جات، آش و حلیم فروشی‌ها در ایام ماه مبارک رمضان طرح ویژه تشدید بازرسی با حضور فعال بازرسین بهداشت محیط مرکز بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان، ملبس به یونیفرم بهداشت ۱۹۰ همچون سال‌های قبل به مرحله اجرا در آمد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم اضافه کرد: مواردی همچون رعایت بهداشت فردی، نظافت عمومی، روپوش، کلاه، دستکش، ایمنی مواد غذایی خام و پخته، آب مصرفی، لوازم و تجهیزات در محیط کار، چیدمان وسایل، دمای نگهداری، فضای فیزیکی، سیستم دفع پساب و پسماند و دیگر موارد در صنوف حساس کنترل و نظارت می‌شوند.

وی ادامه داد: بررسی استفاده از ظروف یک‌بارمصرف بر پایه گیاهی و سلولزی، توجه ویژه به کنترل روغن در شیرینی  فروشی‌ها برای تهیه زولبیا و بامیه، سنجش میزان پراکسید روغن، میزان شوری نان و آش و حلیم و بررسی استفاده از جوش شیرین در نانوایی‌ها با دستگاه‌های پرتابل در این طرح از موارد حائز اهمیت است.

قاسمی خاطرنشان کرد: در همین راستا در ۲۰ روز اول ماه رمضان، ۵۲ مورد سنجش با دستگاه‌های پرتابل صورت گرفته(TPM روغن،آلودگی سطوح و ...) و برای بررسی افزودنی‌های غیرمجاز در محصول تولیدی کارگاه‌های شیرینی، ۱۲ مورد نمونه برداری انجام شده و همچنین دو نانوایی بدلیل مصرف غیرمجاز جوش شیرین تعطیل شدند.

وی تاکید کرد: شهروندان از خرید زولبیا، بامیه و شیرینی جات از دست‌فروشان دورگرد به‌ویژه در بازارهای روز، خودداری کرده و در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی با سامانه ۱۹۰ مدیریت ثبت شکایات مردمی  وزارت بهداشت بصورت شبانه روزی تماس بگیرند.

کد خبر 4006764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha