۵ تیر ۱۳۹۶، ۹:۵۱

مژده لواسانی در گفتگو با مهر:

آقایان هم مخاطبمان بودند/ زنان موثر خانواده و اجتماع معرفی شدند

آقایان هم مخاطبمان بودند/ زنان موثر خانواده و اجتماع معرفی شدند

مژده لواسانی مجری برنامه «بهترین شکل ممکن» از ویژگی های این برنامه گفت که در ماه مبارک رمضان روی آنتن رفت.

به گزارش خبرنگار مهر، بهترین شکل ممکن زندگی شما چیست؟ بهترین شکل ممکنی که شما به عنوان یک زن از خود، زندگی خانوادگی، فرزندان و اجتماع اطرافتان می توانید تصور کنید چه می تواند باشد؟ هیچ وقت ترسیمش کرده اید یا اصلا به آن فکر کرده اید؟

«بهترین شکل ممکن» برنامه ای کوتاه و فشرده است که هرشب در ایام ماه مبارک رمضان روی آنتن رفت و زنان موثر در خانواده و اجتماع را به بینندگانش معرفی کرد.

این برنامه با اجرای مژده لواسانی و تهیه کنندگی محمد سلوکی با مدت حدود ۲۵ دقیقه از شبکه دو پخش شد و هر شب زنان موفق حوزه های مختلف را دعوت کرد.

مهمان هر شب قبل از برنامه و همزمان با افطار چند دقیقه ای را با مژده لواسانی مجری و محمد سلوکی تهیه کننده به گفتگو می پردازد و آنها از رویکردها و اتفاقات مرتبط با بحث همان شب با مهمان سخن می گویند.

مژده لواسانی در ابتدای این گفتگو که در پشت صحنه برنامه انجام شده است درباره نام برنامه توضیح می دهد که «بهترین شکل ممکن» پیشنهاد خودش بوده و سال ها پیش نام یک برنامه رادیویی بوده که سردبیری اش را بر عهده داشته است و حالا فکر می کند می تواند به عنوان یک مانیفست مطرح باشد.

لواسانی مجری برنامه درباره رویکرد خود از این برنامه که مهمانانش زنان هستند به خبرنگار مهر توضیح داد: من اساسا فرد فمینیستی نیستم و این نکته را همیشه بیان کرده ام که به جای مردسالاری یا زن سالاری باید شایسته سالاری و به جای زن محوری و مرد محوری خانواده محوری حاکم باشد و اگر ما در این برنامه روی نقش زن ها تاکید می کنیم چون خداوند هم نقش مادری و تربیت را به زن واگذار کرده است بنابراین می خواهیم در این حوزه به زنان بگوییم چه مسئولیت سنگینی دارند.

لواسانی با اشاره به نقل قولی از امام خمینی(ره) که ریشه صلاح و فساد را در هر جامعه ای از زن دانسته اند، بیان کرد: واقعیت هم این است که آنجا زنان موفق بوده اند که هم خانواده را حفظ کرده و هم نقش های اجتماعی خود را ایفا کرده اند درنتیجه ما جامعه آرام تر و موفق تری داشته ایم.

وی درباره رویکرد برنامه نسبت به مهمانانی که در آن دعوت می شوند، اظهار کرد: ما با توجه به چهارچوبی که داریم مهمانان را انتخاب می کنیم و معیار اصلی ما این است که آنها ابتدا زن موفق در خانواده خود باشند و بعد توانسته باشند در اجتماع هم تاثیرگذار باشند. رویکرد اصلی برنامه در عنوان برنامه خلاصه می شود و ما می خواهیم بگوییم بهترین شکل ممکن استفاده از انرژی زنانه و مادرانه در هر فعالیت و مشارکت اجتماعی باعث تغییراتی می شود که جامعه را دچار تحول می کند. ما خواستیم راه های این بهترین شکل ممکن را بیاموزیم و معتقد هستیم که اگر قرار است اتفاق مثبتی رخ دهد زن باید در خانواده به دلیل نقش خود شروع کننده باشد و در جامعه هم همینطور آغازگر باشد.

این مجری رادیو و تلویزیون درباره راه اندازی کمپینی که در برنامه شکل گرفت، توضیح داد: ما یک کمپین اهدای عضو از روز اول ماه رمضان راه اندازی کردیم که خانم دکتر نجفی زاده مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایران سال هاست در این حوزه فعال است و ما را همراهی کرد. ما تحقیقی داشتیم و متوجه شدیم هرجا در زمینه اهدای عضو مادران گذشت کرده و فرهنگ سازی کرده اند ما تاثیرات بیشتری را دیده ایم چراکه این مادران هستند که می توانند قهرمان سازی کرده و فرزندانشان را هدایت کنند.

وی ادامه داد: با راه اندازی این کمپین که هدف ما ۱۰۰ هزار عضو بود تا نیمه ماه رمضان ۱۰۰ هزار نفر تکمیل شد و اکنون در حال نزدیک شدن به ۲۰۰ هزار نفر هستیم.

مجری «کافه سوال» با اشاره به زمان بندی برنامه اظهار کرد: برنامه ما با توجه به ماه مبارک رمضان حدود ۲۰ و چند دقیقه است و به صورت خیلی فشرده و سریع السیر روی آنتن می رود و ما به خاطر این تایم کوتاه اصل و اساس مطلب را مطرح می کنیم. تنها نقد منفی به برنامه هم این بوده است که چرا اینقدر زمان کم است.

لواسانی با اشاره به مخاطبان برنامه که از میان آقایان نیز هستند، گفت: برای من جالب است که آقایان هم برنامه را می بینند و به هر حال این معیارها و رویکردهای بیان شده در برنامه را در همسر، مادر یا خواهرشان دنبال می کنند. اتفاقا شاید نوعی آموزش هم برایشان باشد که بدانند چگونه باید همسران و مادران خود را حمایت کنند.

این مجری تلویزیون درباره تغییرات در این برنامه بعد از ماه رمضان عنوان کرد: ما به خاطر ماه مبارک رمضان سعی کردیم چندان دنبال سوژه روز، ملتهب و چالشی نباشیم اما قطعا اگر قرار باشد برنامه ادامه پیدا کند باید با اتفاقات روز جامعه حرکت کنیم.

کد خبر 4014778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha