۱۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۳۶

مدرس اقامه نماز استان کرمانشاه در افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانون های مساجد مطرح کرد:

برخی کج‌سلیقگی‌ها باعث آسیب وارد شدن به مسجد می‌شود

برخی کج‌سلیقگی‌ها باعث آسیب وارد شدن به مسجد می‌شود

کرمانشاه- مدرس اقامه نماز استان کرمانشاه، برخی کج سلیقگی‌ها را باعث آسیب وارد کردن به مسجد دانست و مسجد سنگر است و باید با برنامه‌های فرهنگی مردم را بیش از پیش به آن جذب کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن نجفی مروز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت آسمانی‌ها در استان کرمانشاه که در محل مجموعه بعثت دبیرخانه‌ کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه اظهار داشت: طرح یاوران نماز چند سالی است از سوی ستاد اقامه نماز با همکاری کانون مساجد و با شعار "اقامه نماز اول وقت و به جماعت در مساجد" آغاز شده است.

وی افزود: متاسفانه در استان کرمانشاه با وجود تعداد زیاد مساجد اما هنوز در بحث اقامه نماز جماعت مشکل داریم که برای رفع این مشکل طرح سفیران صبح را پیش بینی کردیم.

مدرس اقامه نماز استان کرمانشاه با اشاره به آیات و روایات در قرآن گفت: از ۱۲۴ هزار پیامبر، نام ۲۶ پیامبر در قرآن درج شده که دغدغه همه انبیا بر امر نماز تأکید داشته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین دعوتهای پیامبر اکرم(ص) در طول رسالتش توصیه به نماز بوده است اظهار داشت: یکی از محورها و محلات خوبی که می توان بچه ها را دعوت به نماز کرد همین مساجد است که برای اینکار باید برنامه داشته باشیم.

نجفی یکی از آسیب های مساجدرا عدم اقامه نماز صبح عنوان کرد و افزود: باید در این راستا فرهنگسازی شود که با اقامه نماز صبح در مساجد به کسب و کار هم رونق دهیم.

وی در ادامه ابراز داشت: دوستی و نزدیک شدن به جوانان یکی از محاسن امام جماعت است که می تواتد نقش بسزایی در جذب جوانان به مساجد داشته باشد.

این مدرس به رفتار آیت الله نجومی و احترام به تک تک نمازگران توسط ایشان اشاره و تصریح کرد: یکی از اصول دعوت جوانان به مسجد تسهیل در دین و تدریج است که در آداب دعوت به نماز باید به آن توجه داشته باشیم.

وی نماز را شاه کلید تمام مشکلات دانست و گفت: اگر کسانی که در صف اول نماز می ایستند و دغدغه اقامه نماز دارند برای جوانان توصیه ای داشته باشند بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

این مدرس با اشاره به سخنان امام راحل خاطر نشان کرد: یکی از موثرترین راه های دعوت به نماز توجه کردن به ریشه های فطری یا احساس مذهبی است

نجفی گفت: فطرت شاخه ها و ابعاد مختلفی دارد حقیقت جویی، دوستی، نیکی و... و. از آن جمله است.

وی در پایان برخی کج سلیقگی ها را موجب آسیب وارد کردن به مسجد بیان کرد و اظهار داشت: مسجد سنگر است باید سعی کنیم با راه انداختن ازدواج های آسان در مساجد جوانان را بیش از پیش بها مسجد مانوس کنیم.

کد خبر 4022490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha