۲۲ تیر ۱۳۹۶، ۱۴:۳۰

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی:

۷ هزار نفر از مردم شهرستان نهبندان مهاجرت کردند

۷ هزار نفر از مردم شهرستان نهبندان مهاجرت کردند

بیرجند- نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: از سال ۹۱ تاکنون بالغ بر هفت هزار نفر از جمعیت شهرستان نهبندان مهاجرت کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، نظر افضلی پیش از ظهر پنج شنبه در سومین جلسه شورای اداری استان اظهار داشت: در جامعه روستایی و عشایری با توجه به خشکسالی های پی در پی در استان تقریبا نقش زنان در امور اشتغال تغییر یافته است.

وی با بیان اینکه به دنبال خشکسالی های چندین ساله بسیاری از زمینه های اشتغال روستاییان از بین رفته است، بیان کرد: باید به فکر اشتغال جایگزین در روستاها باشیم.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نقش بسیار عمیق در مشارکت خانواده از گذشته بوده و اکنون باید فکری به حال انجام شود.

زنجیره فروش صنایع دستی استان دیده نشده است

افضلی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی قالی بافی در اشتغال روستاها نقش مهمی بر عهده دارد اما زنجیره فروش آن دیده نشده است، عنوان داشت: باید صنایع دستی را در روستاها توسعه داده و برای فروش آن برنامه هایی ارائه شود.

وی با تأکید بر لزوم توجه ویژه دولت به خراسان جنوبی، بیان کرد: از رئیس جمهور می خواهیم نجابت مردم خراسان جنوبی را ببیند و توجه ویژه ای به این استان کند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید تلاش های ویژه ای انجام شود تا این ۷۵۰ هزار نفر جمعیت را در این کریدر شرقی که حفره امنیتی است حفظ کنیم، عنوان داشت: اگر به این موضوع توجه نشود باید برای تامین امنیت شرق کشور هر یک قدم پاسگاه و نیروهای نظامی گذاشته شود.

به گفته افضلی از سال ۹۱ تاکنون هفت هزار نفر از جمعیت شهرستان نهبندان مهاجرت کرده اند.

کد خبر 4029996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha