۳۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۰:۱۳

با حضور وزیر بهداشت؛

پایگاه‌های سلامت مهر و بوستان دامغان افتتاح شد

پایگاه‌های سلامت مهر و بوستان دامغان افتتاح شد

دامغان - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دو پروژه بهداشتی و درمانی دامغان شامل پایگاه‌های سلامت بوستان و مهر واقع در شهرک بوستان این شهرستان را افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن قاضی زاده هاشمی صبح شنبه در ادامه سفر دو روزه خود به استان سمنان دو پروژه بهداشتی و درمانی دامغان شامل پایگاه های سلامت بوستان و مهر دامغان واقع در شهرک بوستان این شهر را افتتاح کرد.

فرماندار دامغان در حاشیه این مراسم و در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره این پایگاه، گفت: این مرکز در زمینی به مساحت  ۳۵۰ متر مربع و با اعتبار ۷۵۰ میلیون تومان برای تحت پوشش گرفتن هشت هزار و ۵۷۱ نفر و پایگاه سلامت مهر نیز در زمینی به مساحت ۱۵۰ متر مربع و با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان پنج هزار و ۷۸۰ نفر جمعیت شهری  را تحت پوشش خواهد گرفت.

علی اصغر مجد بیان کرد: دامغان دارای چهار پایگاه سلامت شهری و ۳۲ خانه بهداشت روستایی است که ۱۹ هزار نفر جمعیت روستایی و ۷۷ هزار نفر جمعیت شهری را این پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت شهری و روستایی در دامغان را تحت پوشش دارد.

وی افزود: در شهرستان دامغان یک بیمارستان دولتی ولایت، یک کلینک تخصصی رضایی با ۵۴ پزشک عمومی، ۴۳ پزشک متخصص و ۱۸ نفر دندان پزشک در سطح مراکز بهداشتی و درمانی فعالیت دارند.

مهدی شادنوش رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز در این مراسم به خبرنگار مهر گفت: در ۱۰۰ درصد از روستاها و ۹۰ درصد در شهر دامغان برای روستاییان و شهروندان پرونده الکترونیکی تشکیل شده است.

کمبود پرستار مهمترین مشکل بهداشتی و درمانی شهرستان دامغان محسوب می شود.

روز گذشته نیز وزیر بهداشت چهار طرح را با اعتبار ۳۰میلیارد تومان در شاهرود افتتاح کرد.

کد خبر 4037187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha