۱ مرداد ۱۳۹۶، ۹:۲۵

برخورد دوگانه فدراسیون تکواندو با برگشت خورده‌ها

برخورد دوگانه فدراسیون تکواندو با برگشت خورده‌ها

فدراسیون تکواندو برخورد دوگانه ای با تکواندوکارانی بازگشته از خارج دارد و این نوع برخورد شاید به فراری دادن دوباره آنها منجر شود.

به گزارش خبرنگار مهر، تکواندوکارانی که در چند سال اخیر پس از خروج از ایران در کشورهای دیگر به خصوص آذربایجان به فعالیت خود ادامه داده اند یکی، یکی در حال بازگشتند و در این بین فدراسیون برخورد متفاوتی با آنها دارد. 

احمد محمدی یکی از این تکواندوکاران است که پس از بازگشت کم سروصدا از آذربایجان از سوی فدراسیون جذب شد و خیلی زود و بدون مانع تراشی  و البته با حمایت خاص رئیس هیات تکواندو استان مازندران که ارتباط خوبی هم با متولیان تکواندو دارد، به ترکیب تیم ملی راه یافت و در بازیهای کشورهای اسلامی هم موفق به کسب مدال نقره شد. 

از سوی دیگر سینا بهرامی دیگر تکواندوکار ایرانی تیم ملی آذربایجان مدتی قبل به تهران بازگشت و در گفتگویی اعلام کرد که به دلیل مشکلات خانوادگی بازگشته و قصد دارد به فعالیت حرفه ای خود در ایران ادامه دهد. 

تفاوت این دو البته در زمان بازگشت، رنکنیگ آنها در رده بندی المپیکی فدراسیون جهانی بود. سینا بهرامی با رنکنیگ ۳۲ به ایران بازگشته و همین الان شانس حضور در رقابتهای گرندپری را دارد، ولی احمد محمدی به لطف حضور در بازیهای کشورهای اسلامی آن هم در ترکیب تیم ملی ایران به رنکینگ ۵۰ رسیده است. 

روی سخن ما به هیچ عنوان به جذب احمدی محمدی نیست، بلکه معقدیم وی یکی از سرمایه های تکواندو ایران بود که با حضور در ایران و اقدام خوب فدراسیون، توانست خود را دوباره پیدا کند و الان به یکی از پشتوانه های سنگین وزن تبدیل شده است. 

اما چرا فدراسیون در خصوص سینا بهرامی اقدامی نمی کند. آیا چون در وزن او چند نیروی کارآمد داریم، فدراسیون و تیم ملی قصد ندارد به او فرصتی دوباره بدهد، این تکواندوکار هم یک ایرانی و اتفاقا از سرمایه های با آتیه تکواندو کشور است که این حق را دارد که در اردوها و مسابقات انتخابی تیم ملی شرکت کند. 

اکنون که تیم های ملی مختلف در اردو هستند، جا داشت که مسئولان فدراسیون به این تکواندوکار هم فرصتی دوباره بدهند، تا وی نیز بتواند حداقل داشته های خود را به نمایش بگذارد. گناه سینا در بی تفاونی فدراسیون نشین ها نداشتن حمایت کننده قوی در فدراسیون است!

اگر این برخورد دوگانه باعث پشیمانی وی از بازگشت شده و یکبار دیگر قصد خروج از کشور را داشته باشد، دیگر نمی توان شاهد بازگشت سایر نفرات سفر کرده باشیم! جذب محمدی شاید انگیزه خوبی برای بهرامی ایجاد کرد، ولی آیا بی تفاوتی به او انگیزه را در سایر نفرات از بین نمی برد!

آقایان سازمان لیگ که با کدخدامنشی قصد دارند موضوع اسبقی و خدابخش را حل کنند، برای سینا بهرامی هم یک تصمیم جدی بگیرند! 

کد خبر 4038339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha