۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۱۶

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران مطرح کرد؛

می توان با مهندسی فرهنگی جامعه را به اوج عزت رساند

می توان با مهندسی فرهنگی جامعه را به اوج عزت رساند

غلامرضا یاوند عباسی گفت: بر اساس بیانات رهبری در سیر تحول فرهنگی کشور می توان با مهندسی فرهنگی یک جامعه را به اوج عزت رساند.

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه گفتگوی فرهنگی با موضوع بایسته های مدیریت فرهنگی با حضور غلامرضا یاوند عباسی مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران و خانم کوهساری معاون فرهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس از آنتن رادیو گفتگو پخش شد.

در ابتدای این برنامه یاوند عباسی گفت: در کشور ما سازمان های متعددی هستند که در قبال فرهنگ وظیفه دارند اما باید پذیرفت آنچه که شایسته بوده است تا کنون اتفاق نیفتاده است که نشانه روشن آن سخنان مقام معظم رهبری  است.

وی به فرمان آتش به اختیار از سوی رهبری اشاره کرد و گفت: این فرمان که از مردم برای حضور در صحنه دعوت می کند نشان از این دارد که سازمان های وظیفه مند از پیروزی انقلاب تاکنون موفقیت قابل قبولی نداشته اند و اندیشمندان و صاحب نظران خلاء های موجود در حوزه فرهنگ را در این زمینه شفاف و روشن تفهیم نکرده اند.

در ادامه، کوهساری گفت: در حوزه فرهنگی ابتدا باید برنامه بلند مدت را در قالب مهندسی فرهنگی کشور و در مرحله دوم برنامه های کوتاه مدت یا خرده برنامه های فرهنگی بر پایه مردم گرایی صورت پذیرد.

معاون فرهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با بیان اینکه نباید بحث فرهنگ تبدیل به مقوله تشریفاتی شود، گفت: در کشور ما وجود متولیان متعدد سبب بروز مشکلاتی در این حوزه می شود.

کد خبر 4038617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha