۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۱۳

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای اسد آباد خبر داد:

۳۳۷ کیلومتر از شانه‌راه‌های آسفالته اسدآباد تسطیح و رگلاژ شد

۳۳۷ کیلومتر از شانه‌راه‌های آسفالته اسدآباد تسطیح و رگلاژ شد

اسداباد - رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اسد آباد تسطیح و رگلاژ ۳۳۷ کیلومتر از شانه‌راه‌های آسفالته این شهرستان را اقدامی در افزایش ایمنی و نگهداری راه ها اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ساسان رستمی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه بررسی وضعیت ایمنی راههای اسدآباد افزود: با توجه به گشت های صورت گرفته از سوی پرسنل این اداره کل و شناسایی مسیرها و اجرای عملیات ایمن سازی راههای حوزه استحفاظی شهرستان اسد آباد، بیش از ۲۸۰ مورد خاکریز بازدارنده در پرتگاه ها، پیچ های خطرناک و در دهانه پل ها انجام شده است.

وی گفت: در راستای افزایش ایمنی رنگ آمیزی و نصب سرعت گیر در تقاطع ها و به تعداد ۳۵ مورد انجام شده و تعمیر و نصب ۴۳۰ عدد تابلوی اخطاری و انتظامی در محورهای اسدآباد به همدان، اسدآباد به کنگاور  و کلیایی و چهاردولی صورت گرفته است.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اسد آباد به قرار داشتن این محور در مسیر کربلا  اشاره کرد و افزود: گردنه اسد آباد دارای پیچ و خم و شیب های تند و متوالی بوده و از طرفی این محور ترانزیتی و از اهمیت خاصی نیز برخوردار است و باید  در بحث نگهداری راه و ایمنی جاده ای مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی عنوان کرد: به منظور آشکار سازی و ایمنی ۵ نقطه حادثه خیز، ۲۰ متر مربع تابلوی اطلاع رسانی نصب و هم چنین با هماهنگی پلیس راه ۶ عدد چراغ چشمک زن برای آشکار سازی سایر نقاط حادثه خیز در محورهای شهرستان نصب شده است.

رستمی افزود: با هزینه کرد اعتباری افزون بر ۱۰۰ میلیون تومان انواع حفاظ پل با ارتفاع بیش از ۳ متر روی چهار دهنه پل در محور چشمه قنداب، نعمت آباد و جعفر آباد  نصب شده است.

وی در ادامه به اهمیت خط کشی راه های آسفالته در محورها  اشاره کرد و گفت: در راستای تردد ایمن در جاده های شهرستان اسد آباد خط کشی راه های آسفالته در مسافتی به طول ۴۰ کیلومتر انجام شده است.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اسد آباد افزود: طی ۴ ماهه نخست امسال نیز لکه گیری با آسفالت گرم به مقدار ۶۷۰۰ متر مربع و به ضخامت ۵ سانتیمتر و همچنین درزگیری راه های آسفالته به طول ۸۸۰۰ متر در حوزه استحفاظی شهرستان اسد آباد انجام شده است.

رستمی به سایر اقدامات انجام گرفته از جمله شانه سازی راهها و همچنین تعدیل شیب شیروانی  به طول ۱۰ کیلومتر اشاره کرد و گفت: این کار سبب افزایش ضریب ایمنی در جاده‌ها شده و به طور چشمگیری در کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده ای موثر است.

وی در ادامه به اجرای آسفالت رگلاژی در محور روستای چهاردولی با آسفالت گرم به مقدار بیش از ۲۵۰۰ متر مربع اشاره کرد و گفت: راهداری توجه ویژه ای در حوزه نگهداری محورهای روستایی دارد.

کد خبر 4038643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حسینی IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
      0 0
      سالهاست که وعده بهره داری از کنار گذر اسدآباد داده می شود .اما همچنان بعلت عدم تحقق این موضوع مهم باید همچنان شاهد ترافیک و تصادفات شدید این جاده ترانزیتی عبوری از درون شهر اسدآباد باشیم.