سامانه ارائه بین‌المللی محصولات شرکت‌های ایرانی ایجاد می شود

سامانه ارائه بین‌المللی محصولات شرکت‌های ایرانی ایجاد می شود

سامانه ای برای ارائه محصولات و دستاوردهای شرکت‌های ایرانی حوزه ICT به طرف‌های خارجی، توسط کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق بازرگانی ایران راه اندازی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه کمیسیون ICT اتاق بازرگانی ایران با حضور خسرو سلجوقی عضو هیات علمی سازمان فناوری اطلاعات، محمدرضا طلایی رئیس کمیسیون فناورری اطلاعات اتاق بازرگانی و سایر اعضای این کمیسیون برگزار شد.

در این جلسه موضوع ایجاد سامانه ای برای ارائه محصولات و دستاوردهای شرکت‌های ایرانی به طرف‌های خارجی در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان اتاق بازرگانی استان البرز که سایت ITFA را برای اتصال تجار این استان به شرکت‌های خارجی ایجاد کرده‌اند، تجارب خود را در اختیار اعضای این کمیسیون گذاشتند.

نماینده اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه تاکنون بیش از هزار و ۶۰۰ محصول در این سایت قرار گرفته است، گفت: در نتیجه فعالیت این سامانه، بیش از ۴۰ هیات خارجی به ایران آمده و البته مذاکراتی هم برای اتصال به کشورهای استونی و مجارستان نیز انجام شده تا به بازار اروپا ورود کنند.

محمدرضا طلایی رئیس کمیسیون ICT اتاق بازرگانی نیز در این جلسه با اشاره به نهایی نشدن موضوع راه اندازی انجمن مدیریت فناوری‌های نوین که قرار بود با همکاری اتاق اصناف ایجاد شود، گفت: به اتاق ایران پیشنهاد داده شده فعلا کارگروه مشترک فناوریهای نوین با اتاق اصناف تشکیل دهد.

وی به موضوع فعالیت کسب و کارهای نوین و نوآور در بستر فناوری و مشکلات به وجود آمده در مسیر فعالیت آنها اشاره کرد و تشکیل تشکل­های تخصصی در این حوزه را یکی از مهمترین اولویتها در راستای تحقق کارآفرینی و رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی دانست.

طلایی با بیان اینکه با ایجاد کارگروه مشترک با اتاق اصناف، از استارتاپهای این حوزه برای ورود به صنعت حمایت می شود، خاطرنشان کرد: امروز استارتاپ‌ها تقریبا در همه موضوعات مختلف ورود کرده‌اند و باتوجه به گستره عظیم فعالیت آنها، باید فعالیت آنها ساماندهی شود.

کد خبر 4043853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha