۷ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۱۹

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تاکید کرد:

نظارت ومدیریت بر مساجد استان کرمانشاه باید به صورت منظم انجام شود

نظارت ومدیریت بر مساجد استان کرمانشاه باید به صورت منظم انجام شود

کرمانشاه- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: نظارت و مدیریت بر مساجد باید همانند همه امور در کشور به صورت منظم انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر،  آیت الله مصطفی علما امروز شنبه در نشست شورای رسیدگی به امور مساجد استان کرمانشاه گفت:  مساجد باید تحت نظارت قوی  فعالیت های  مذهبی و فرهنگی  خود را  در چهارچوب ارزش ها و موازین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران  اجرا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: انتخاب هیات امنای متدین و متعهد و حتی الامکان از جوانان فعال و خوش فکر و همچنین انتخاب ائمه جمعه و جماعات از نکات مهمی است  که باید در این امور توسط مراجع ذیربط دقت شود.

وی گفت: امروز یکی از مهمترین  دغدغه های مقام معظم رهبری و نظام مقدس اسلامی، امور فرهنگی و مذهبی کشور می باشد که  بایستی ارزش ها را حفظ و تقویت کرد و هیچ پایگاهی  نیز مهمتر از مسجد برای این امور نیست.

آیت الله علما  در خصوص مساجد در مناطق اهل سنت نیز اظهار داشت: این مساجد نیز همانند دیگر مساجد کشور بایستی در چهارچوب موازین جمهوری اسلامی ایران و تحت نظارت  مراجع مربوطه فعالیت کنند و همچنین در تقویت و توسعه فقه شافعی در منطقه مساجد مسئولیت دارند.

رشد ۵ برابری مساجد اهل سنت کرمانشاه پس از انقلاب

همچنین دبیر شورای رسیدگی به امور مساجد استان کرمانشاه گفت : می توان گفت  رشد و توسعه  مساجد در نظام جمهوری اسلامی ایران  در تاریخ بی نظیر است.

حجت الاسلام جواد کرمی افزود:  به طور مثال می توان به رشد پنج  برابری  مساجد در مناطق اهل سنت استان کرمانشاه اشاره کرد.

وی افزود: قبل از انقلاب اسلامی در استان کرمانشاه  ۹۵ مسجد اهل سنت وجود داشت و امروز  ۵۰۵ مسجد اهل سنت در این منطقه وجود دارد که نشان از اهمیت بالای نظام برای مساجد است.

وی گفت: البته مساجد ما با کمبودهای زیادی از جمله نداشتن ائمه جمعه  و بعضی کمبودهای مالی و تجهیزاتی مواجه هستند که انشالله با همت مسئولین و خیرین برطرف خواهد شد.

لازم به ذکر است شورای رسیدگی به مساجد متشکل از نمایندگان ولی فقیه در استانها و ائمه جمعه شهرستانها به عنوان رئئیس، استانداران و فرماندارن به عنوان نایب رییس می باشد که اعضای دیگر آن را فرماندهان سپاه، شهردارران، مدیران اوقاف،   مسکن و شهر سازی، بنیاد مسکن می باشد.

کد خبر 4044065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha