۱۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۴۴

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان:

سرانه مصرف آب در استان زنجان ۲۰۱ لیتر است

سرانه مصرف آب در استان زنجان ۲۰۱ لیتر است

زنجان-معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان با بیان اینکه سرانه مصرف آب در استان زنجان ۲۰۱ لیتر در شبانه روز برای هر فرد است، گفت: این میزان مصرف آب در سطح کشور ۲۰۵ لیتراست.

به گزارش خبرنگار مهر ، علی نادرخانی ظهر چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری مهر، رسانه ها را بازوی دولت اعلام کرد و افزود: رسانه ها در فرهنگ سازی مصرف بهینه اب نقش بسیار مهمی را می توانند ایفا کنند.

وی اظهار کرد: بحث بحران آب باید مورد توجه قرار گیرد و در سطح کشور و دغددغه مهم دولت بحث اشتغال و بحران آب است که هر دو پا به پای هم هستند.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت:  منابع اب محدود است و باید مردم نسبت به درست مصرف آب توجه جدی داشته باشند و بافرهنگسازی مردم را به این باور برسانیم که مشکل  آب مختص دولت و شرکت آب و فاضلاب نیست و برای همه مردم  مشکل است.

نادرخانی تاکید کرد: رسانه ها تاثیر گذاری خاصی را می توانند در مصرف بهینه آب داشته باشند و مردم در مصرف آب و  شسشتو خیابان و خودروتوجه کنند و به این باور برسند که مشکل آب عمومی است و تنها مسئله پول نیست. 

وی  با بیان اینکه سرانه مصرف آب در استان زنجان ۲۰۱ لیتر در شبانه روز برای هر فرد است، گفت: این میزان مصرف آب در سطح کشور ۲۰۵ لیتر در شبانه روز برای هر فرد و در سطح جهان ۱۵۰ لیتر درشبانه روز  برای هر فرد است ومیزان مصرف آب استان نسبت به کشوری ۲۴ لیتر کمتر است. 

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان زنجان تصریح کرد: متاسفانه  رژیم بارش ها تغییر کرده و از برف به باران تغییر کرده است. 

کد خبر 4054636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha