۳۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۵۱

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا:

تصادفات ناشی از سرعت غیرمجاز بیشترین تلفات را برجای می‌گذارند

تصادفات ناشی از سرعت غیرمجاز بیشترین تلفات را برجای می‌گذارند

اراک- رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: ارزیابی ها نشان می دهد که تصادفات ناشی از سرعت غیرمجاز، به دلیل شدت حادثه بیشترین تلفات را برجای می گذارند.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم موسوی پیش از ظهر سه شنبه در هشتاد و هفتمین نشست کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی، حمل و نقل و سوانح رانندگی استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: طبق آمار پزشکی قانونی در سال گذشته ۴۳۴ نفر در سوانح جاده ای استان مرکزی جان خود را از دست دادند که این آمار در چهار ماه اول سال برای استان مرکزی با نرخ رشد ۱۴ درصدی به ۱۶۰ نفر رسیده است.

وی افزود: از این تعداد ۵۷ نفر در محل تصادف و ۱۰۳ نفر در بیمارستان و یا در حال انتقال به بیمارستان فوت کردند که این مساله اهمیت بالا بردن کیفیت خدمات بیمارستان ها را نشان می دهد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا اضافه کرد: ۴۰ درصد حوادث رانندگی استان مرکزی مربوط به واژگونی خودرو و ۱۵ درصد مربوط به تخطی از سرعت مجاز است که در این مسئله برای کنترل سرعت، ۲۶ دوربین در محورهای استان نصب شده و ۱۶ دوربین نیز نصب خواهد شد.

موسوی خاطرنشان ساخت: طبق هماهنگی های صورت گرفته با رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بایستی برای جلوگیری از خواب آلودگی رانندگان، نسبت به ساخت استراحتگاه در محورهای مواصلاتی استان اقدامات لازم صورت گیرد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا بیان کرد: بیشترین علل تصادفات و سوانح جاده ای سرعت غیر مجاز، عدم توجه به جلو و انحراف به چپ و عدم رعایت حق تقدم است، همچنین بیشترین تصادفات در ساعات بین ۱۶ الی ۲۰ عصر اتفاق می افتد که ۲۰ تا ۳۰ درصد تصادفات در این ساعات رخ می دهد.

وی تصریح کرد: تصادفاتی که به علت سرعت غیر مجاز، انحراف به چپ و عدم رعایت حق تقدم اتفاق می افتد بیشترین تلفات را به همراه دارند چرا که شدت تصادف بسیار بالا است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا افزود: استان مرکزی در زمینه تصادفات ناوگان حمل و نقل عمومی نسبتا وضعیت مناسبی دارد ولی انتظار می رود مواد ۱۱ و ۱۲ آیین نامه مدیریت ایمنی، حمل و نقل و سوانح رانندگی که اجرای آن به استان ها واگذار شده به طور جدی در این استان اجرا شود.

موسوی بیان کرد: در بحث جاده های روستایی، ادوات کشاورزی گاهی عامل تصادفات جاده ای می شوند که این مساله با نصب تابلو های مربوطه و همکاری دهیاران و کشاورزان قابل رفع است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا اضافه کرد: رشد آمار تصادفات در سه محور ساوه - همدان، ساوه - تهران و اراک – ازنا صعودی است که انتظار داریم برنامه ریزی ویژه ای برای کاهش تصادف در این سه محور انجام شود.

کد خبر 4066237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha