۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۲۶

معاون رییس جمهور:

باید به قدرت اقتصادی محصولات دانش بنیان در جهان اسلام تبدیل شویم

باید به قدرت اقتصادی محصولات دانش بنیان در جهان اسلام تبدیل شویم

پردیس- معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: باید به قدرت اقتصادی محصولات دانش بنیان در جهان اسلام تبدیل شویم.

به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری صبح سه شنبه در پانزدهمین اجلاس سالانه و جشنواره برترین های پارک فناوری پردیس، طی سخنانی با بیان این که امروز دوران معدن گذشته است، گفت: امروز دانشی که در معدن به کار گرفته می شود، اهمیت دارد.

وی با بیان این که ظرفیت اقتصاد دانش بنیان کشور بالا است، افزود: باید به ظرفیت های حوزه اقتصاد دانش بنیان توجه کنیم تا جوانان ایرانی که از کشور رفته اند، بازگردند و جوانان دیگر نیز از کشور خارج نشوند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری تنها راه برون رفت از مشکلات کنونی کشور را داشتن اقتصادی مبتنی بر نیروی انسانی دانست و گفت: ارزش نوآوری بشر بسیار بالا است و نیروی انسانی قیمت ندارد، اعتماد به نفس جوانان ایرانی و نوآوری بشر، پایه های اقتصاد دانش بنیان را تشکیل می دهند، دانشگاه و یا صنعتی که با پول دولت درست شود، به درد نمی خورد، نیروی انسانی پشت میز نشین خلاقیت ندارد.

وی ارزش افزوده حاصل از ورود بخش خصوصی به میدان پژوهش را بالا دانست و گفت: فعالان شرکت های دانش بنیان از خانواده های ثروتمند نیستند و سرمایه خود را از طریق سرمایه خطرپذیر تامین می کنند و از پشت میز بیرون می آیند، این افراد موفق می شوند.

ستاری با بیان این که صاحبان شرکت های بزرگی همچون گوگل و فیس بوک قبلا پوا دار نبودند، گفت: امروز در کشور ما شرکت های قدرتمندی روی کار آمده و فعالیت می کنند و جوانان ایرانی به زودی بزرگ ترین شرکت های دانش بنیان را راه اندازی می کنند و جهت گیری سرمایه گذاران به سوی مفاهیم جدید خواهد بود.

این مقام علمی و فناوری کشور تاکید کرد: همه باید فرهنگ کارآفرینی را بین مردم توسعه دهیم و طوری رفتار کنیم که جوانان ما بفهمند که درپی این نباشند که درس بخوانند تا استخدام شوند، خیر، باید درس بخوانند تا ارزش افزوده بیشتری برای جامعه ایجاد کنند و این امر در دولت دوازدهم مورد توجه ویژه است.

وی صادرات محصولات دانش بنیان را صادراتی پیچیده خواند و گفت: این صادرات بازیگرهای جدید و استانداردهای جدید می خواهد، ما قدرت علم و فناوری در جهان اسلام هستیم و باید این قدرت را به قدرت اقتصادی و صادرات تبدیل کنیم.

کد خبر 4079170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha