۲۰ شهریور ۱۳۹۶، ۱۹:۴۰

جشنواره‌ انگور سیاه سردشت برگزار می‌شود

جشنواره‌ انگور سیاه سردشت برگزار می‌شود

ارومیه – مدیرجهاد کشاورزی سردشت از برگزاری اولین جشنواره انگور سیاه در سردشت خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول سعیدیان عصر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارداشت: روستای "گومان" بخش "وزینه" سردشت ۲۲ شهریور ماه میزبان برگزاری جشنواره‌ای خواهد بود تا انگور سیاه این شهرستان بنام "رشه" را به همه معرفی کند.

وی ادامه داد: این جشنواره برای معرفی این شهرستان به عنوان قطب تولید انگور دیم و همچنین شناساندن خواص انگور سیاه و مصارف مختلف آن برگزار می‌شود.

سعیدیان معرفی ظرفیتهای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی سردشت، بازاریابی و شناساندن این نوع از انگور سردشت به عنوان یک محصول ارگانیک را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره‌ی انگور سردشت برشمرد.

مدیرجهاد کشاورزی سردشت اظهارداشت: مطالعات تولید شربت انگور سیاه و مویز سردشت صورت گرفته ولی برای تولید انبوه آن نیاز به سرمایه‌گذاری است.

وی در خصوص خواص پزشکی انگور سیاه اظهار داشت: انگور "رشه" علاوه بر پوست سیاه دارای گوشت سیاه نیز می‌باشد و این به معنای رنگدانه‌دار بودن این نوع از انگور است.

سعیدیان افزود افزود: انگور سیاه حاوی "آنتوسیانین" و "رزرواترول" است که باعث می‌شود این انگور خواص ضدسرطان داشته و عامل کاهش بیماریهای قلبی و عروقی باشد.

وی گفت:در سردشت سالانه ۲۵ هزار تن انگور سیاه تولید می‌شود که بیشتر به مصرف تازه‌خوری رسیده و کمتر از ۴ هزار تن هم در یک کارخانه‌ فصلی به کنسانتره تبدیل می‌شود.

کد خبر 4084438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha