۵ مهر ۱۳۹۶، ۸:۱۷

معاون شیلات بوشهر:

۱۵ هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر برداشت می‌شود

۱۵ هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر برداشت می‌شود

بوشهر - معاون آبزی‌پروری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: در سال جاری ۱۵ هزار تن میگوی پرورشی از مزارع استان بوشهر برداشت می‌شود

صغری اشرف در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان بوشهر بیش از ۶۰ درصد از میگوی پرورشی کشور را تولید می‌کند و به عنوان قطب پرورش میگو شناخته می‌شود.

وی با اشاره به پرورش میگو در ۱۰ مجتمع و سایت استان بوشهر در سطح چهار هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی ادامه داد: شرایط مناسب تولید را در سال جاری در استخرهای پرورش میگوی استان شاهد بوده‌ایم.

معاون آبزی‌پروری اداره کل شیلات استان بوشهر با پیش‌بینی برداشت ۱۵ هزار تن میگوی پرورشی در سطح استان بوشهر، خاطرنشان کرد: امسال ۱۰ هزار جفت مولد برای تولید بچه میگو در استان تامین شد.

افزایش تولید میگو

وی با بیان اینکه ذخیره‌سازی بچه میگوها در نیمه دوم اردیبهشت تا اواسط تیرماه انجام شد، تصریح کرد: برداشت میگو نیز از شهریورماه آغاز شده و تا پایان مهرماه ادامه دارد.

اشرف میزان برداشت میگوی پروروشی استان بوشهر در سال گذشته را کمتر از ۱۰ هزار تن عنوان کرد و افزود: امسال یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون قطعه بچه میگو در استخرها ذخیره‌سازی شد.

وی از جمله عوامل افزایش تولید به لارو خوب، هوادهی مناسب، خوراک و مدیریت خوب اشاره کرد و گفت: سهم استان بوشهر در تولید میگوی وانامی بیش از سایر استان‌ها است.

صادرات میگوی برداشت شده

معاون آبزی‌پروری اداره کل شیلات استان بوشهر از صدور ۹۵ درصد از میگوی پرورشی استان بوشهر خبر داد و افزود: کشورهای چین، اسپانیا، تایوان، لبنان و دبی از مقاصد اصلی صادرات میگوی استان بوشهر هستند.

وی با بیان اینکه میگوی پرورشی استان بوشهر در ۲۰ کارخانه فرآوری و عمل‌آوری می شود، اضافه کرد: پیش‌بینی شده امسال شاهد افزایش قابل توجه برداشت میگوی پرورشی در استان باشیم.

کد خبر 4099149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha