یک کارشناس مذهبی:

آگاه کردن مردم به حقایق موجود از مصادیق ظلم ستیزی است

آگاه کردن مردم به حقایق موجود از مصادیق ظلم ستیزی است

یک کارشناس مذهبی عنوان کرد : در جامعه امروز باید با ساخت برنامه ها و استفاده از فضای رسانه مردم را در مورد حقایق آگاه ساخت تا بتوانند به درستی قضاوت کنند و این می تواند نوعی ظلم ستیزی باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه آفاق رادیو گفت و گو با موضوع ، فرهنگ ظلم ستیزی در حماسه حسینی ، با حضور حجت الاسلام پویا ، کارشناس مذهبی روانه آنتن شد.

در آغاز حجت الاسلام پویا با بیان اینکه ظلم از حداقل ها شروع و در حداکثر نشان داده می شود ، خاطرنشان کرد : گاهی ظلم خود را در قالب حملات تروریستی یک گروه بر افراد یک جامعه نشان می دهد اما گاهی تعدادی از افراد جامعه اقدام به تخریب روحیه انقلابی  و شهادت می کنند و بر علیه ایثارگری جامعه فعالیت رسانه ای انجام می دهند.

وی افزود : عده ای بدون چشم داشت و خالصانه به عنوان مدافعان حرم می جنگند و در مقابل برخی سلاح نرم برداشته اند و اقدام به تخریب این موضوع می کنند و آنچه دشمن می خواهد را انجام می دهند و این یک ظلم آشکار است.

این کارشناس مذهبی یادآور شد : سکوت در برابر ظلم از مصادیق حمایت از ظالم است.در مسیری که حق و باطل وجود دارد اگر از حق حمایت نشود ، حتی اگر در برابر ظلم سکوت کند از ظالمان خواهد بود.

حجت الاسلام پویا به نحوه ظلم ستیزی در جامعه امروز پرداخت و  تاکید کرد : باید در مقابل ظلم بزرگی که در فضای مجازی و رسانه ها توسط دشمن و همراهانشان در داخل صورت می گیرد ایستاد و این ظلم ستیزی حتما نباید با چماق و اسلحه باشد بلکه با همان رسانه و امکانات اجزای ناگفته را بیان کرد تا حقایق واضح تر شود و مردم بتوانند به درستی قضاوت کنند.

وی اضافه کرد : مخالفت با ولی فقیه ، آزار و اذیت ایشان ،جابجا کردن گزاره ها ، ارزش ها را ضد ارزش جلوه دادن ، هنجارها را ضد هنجار معرفی کردن نیز ظلم محسوب می شود.در واقع کتمان و تحریف حقایق ظلم بزرگی است که در قرآن به صراحت به آن تاکید شده است.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد : در این مقطع حساس که اتفاقات عجیبی در حال روی دادن است لازم است ما متحد و منسجم شویم تا بتوانیم در مقابل این دشمنی ها بایستیم و همچنین ثبات خود را در منطقه حفظ کنیم و اگر افرادی در داخل اقدام به اختلال در نظام کنند مرتکب یک ظلم نابخشودنی شده اند.

حجت الاسلام پویا به تقویت روحیه ظلم ستیزی در افراد جامعه اشاره کرد و گفت : زنده نگه داشتن یاد شهدا اعم از دفاع مقدس ،  شهدای مدافع حرم و ترور و همچنین یاد امام خمینی(ره) و صحیفه نور ایشان و مقام معظم رهبری مطمئنا ما را به آنچه که جهاد در عرصه نرم است خواهد رساند.

کد خبر 4103592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha