۱۵ مهر ۱۳۹۶، ۱۵:۴۶

رئیس پلیس راهور شاهرود:

۱۰نقطه حادثه خیز شاهرود شناسایی شد/ کاهش ۱۳ درصدی تصادفات

۱۰نقطه حادثه خیز شاهرود شناسایی شد/ کاهش ۱۳ درصدی تصادفات

شاهرود - رئیس پلیس راهور شاهرود با بیان اینکه ۱۰ نقطه حادثه خیز در سطح شهر شناسایی شد، گفت: تنها برای رفع دو نقطه در بسطام و مجن ۳۵میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مجید فرزانه پیش از ظهر شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته ناجا در فرماندهی انتظامی شاهرود، ضمن بیان اینکه بیشتر فوتی های حوادث رانندگی از بی احتیاطی افراد ناشی می شود اما بعضاً راه های ما نیز دارای نقاط حادثه خیز هستند، ابراز داشت: ۱۰ نقطه حادثه ساز در سطح شهر شناسایی شده که برای رفع نقص های موجود در بلوار بسطام ۲۰ میلیارد تومان و برای سه راهی مجن ۱۵ میلیارد تومان اعتبار لازم است که نشان می دهد رفع نواقص  زنجیر وار به نهادهای مختلف مرتبط است.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۱۱ نفر به واسطه عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی فوت شدند که از این تعداد هشت نفر از کلاه ایمنی استفاده نکردند اما از سوی دیگر باید گفت خوشبختانه در شش ماهه نخست سال جاری ۱۹ درصد تعداد تصادفات برون شهری و هشت درصد تصادفات جرحی کاهش یافته اند و به طور کلی در مجموع تصادفات شاهد کاهش ۱۳ درصدی تصادفات در شهرستان هستیم.

رئیس پلیس راهور شاهرود با بیان اینکه ۳۰ درصد تصادفات شهرستان در محور بسطام- شاهرود رخ می دهد، ابراز داشت: ۴۰۲ هزار و ۹۰۷ نفر از سال ۷۷ تا اوایل سال جاری در محورهای کل کشور فوت شدند که نشان می دهد آمار مجروحان جنگی و شهدای دفاع مقدس از تصادفات کمتر است.

فرزانه تاکید کرد: روزانه ۴۳ نفر در جاده های ایران کشته می شوند که نبستن کمربند ایمنی، عدم استفاده از کلاه ایمنی و رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی باعث شده بیشترین خطای انسانی را در بحث تصادفات شاهد باشیم.

وی با اشاره به فوت راکب موتورسیکلت در جاده بسطام طی روزهای اخیر به عنوان یک نمونه از خطرات عدم رعایت نکات ایمنی، افزود: این موتور سوار جوان با سرعت ۹۷ کیلومتر در محور بسطام در حال تردد بود ضمن سرعت بالا عدم استفاده از کلاه ایمنی و نداشتن گواهینامه مرگ این موتور سوار را رقم زد لذا تا زمانی که خود مردم حداقل های ایمنی را رعایت نمی کنند این جاده ها همچنان قربانی می گیرند.

کد خبر 4106924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha