۲۴ مهر ۱۳۹۶، ۱۴:۵۲

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی البرز خبر داد:

وجود ۳۵۸ واحد تولیدکننده اقلام سلامت‌محور در استان البرز

وجود ۳۵۸ واحد تولیدکننده اقلام سلامت‌محور در استان البرز

کرج - معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز از وجود ۳۵۸ واحد تولیدکننده اقلام سلامت‌محور در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال غفار زاده بعدازظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ساختمان معاونت غذا و دارو استان برگزار شد، با اشاره موضوع قاچاق اقلام سلامت‌محور و اهمیت آن، اظهار کرد: استان البرز در حوزه نظارت بر تولید و توزیع اقلام سلامت‌محور ازجمله مواد غذایی، دارو، تجهیزات پزشکی و غیره، رتبه اول را دارد.

وی بابیان اینکه مهم‌ترین اقدام در عرصه تولید و توزیع مواد سلامت‌محور، پس از اعطای پروانه، نظارت مستمر بر این واحدها است، گفت: اقلام سلامت‌محور برای تضمین امنیت و سلامت شهروندان است و از ابتدای تولید تا انتهای مصرف تحت نظارت وزارت بهداشت هستند.

وی بابیان اینکه کالاهای وارداتی سلامت‌محور از ابتدای واردات تحت نظارت قرار می‌گیرند، افزود: این کالاها به‌منظور اهمیت سلامت مردم، نظارت می‌شوند همچنین کالاهایی که به مواد غذایی مربوط می‌شود توسط سازمان غذا و دارو نظارت می شوند.

وی بابیان اینکه سازمان غذا و دارو اولویت‌های مهمی را برای اقلام سلامت‌محور اعلام کرده است، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین آن‌ها آزمون و آنالیز این اقلام از ابتدای تولید است.

غفار زاده گفت: نظارت بر واحدهای تولیدی و توزیعی و وجود برچسب اصالت بر این مواد از دیگر راهکارهای این سازمان در کنترل اقلام سلامت‌محور است.

وجود ۱۸۰ واحد تولیدی لوازم‌آرایشی و بهداشتی در البرز

وی از اجرای طرح «پی. آن. اس» در سطح استان خبر داد و بیان کرد: در این طرح معاونت غذا و دارو از انواع مواد سلامت‌محور نمونه‌برداری و آزمایش می‌کند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در بخش دیگری وجود ۳۵۸ واحد تولیدکننده اقلام سلامت‌محور ازجمله مواد غذایی و انواع شوینده و غیره در سطح استان البرز خبر داد و تأکید کرد: از این میان ۱۹۰ واحد غیرفعال هستند.

وی بابیان اینکه ۱۸۰واحد تولیدی لوازم‌آرایشی و بهداشتی در سطح استان البرز وجود دارد که از این میان ۱۹ واحد غیرفعال هستند، خاطرنشان کرد: میزان قابل‌توجهی از اقلام آرایشی و بهداشتی پرمصرف در بازار غیربهداشتی و قاچاق هستند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به اینکه لوازم‌آرایشی و بهداشتی موجود در داروخانه‌ها بیش از ۹۵ درصد مورداطمینان هستند، گفت: این مهم به دلیل نظارت‌های پیاپی از این واحدها است.

به‌روزرسانی آزمایشگاه معاونت غذا و داروی البرز توسط بخش خصوصی

وی به وضعیت تجهیزات پزشکی قاچاق اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با تشدید نظارت بر بیمارستان‌ها از هرگونه تجهیزات پزشکی قاچاق پاک هستند.

غفار زاده از به‌روزرسانی آزمایشگاه معاونت غذا و داروی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: از نیمه دوم سال گذشته این آزمایشگاه با مشارکت بخش خصوصی بروز رسانی شده است و بدون هیچ محدودیتی از اقلام سلامت‌محور آزمون می‌گیرد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان استاندارد خبر داد و گفت: طبق این تفاهم‌نامه اداره استاندارد و سازمان غذا و داروی استان به واحدهای تولیدی نظارت می‌کنند. همچنین این مهم برای تولیدکنندگان خوشایند خواهد بود زیرا تاکنون واحدهای تولیدی بر اساس قانون‌های این دو سازمان در پیچ‌وخم‌های مختلفی می‌افتادند و با عقد این تفاهم از دوباره‌کاری‌های گذشته، جلوگیری می‌شود.

به گفته غفار زاده تا سال گذشته تنها مجوز تولید و توزیع مواد غذایی و لوازم‌آرایشی و بهداشتی تحت نظارت واحد غذا و داروی استان البرز بود و امیدواریم اولین گام‌ها در صدور مجوز تولید تجهیزات پزشکی را برداریم.

کد خبر 4115776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha