۱۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۵:۰۱

مدیرکل اتباع خراسان‌رضوی خبر داد؛

ورود اولین گروه زائران افغانستانی اربعین به مشهد

ورود اولین گروه زائران افغانستانی اربعین به مشهد

مشهد- مدیرکل اتباع خراسان‌رضوی گفت: اولین گروه زائران افغانستانی اربعین حسینی وارد ایران شده و به زیارت امام رضا(ع) مشرف شدند.

محمد عجمی در گفتگو با خبرنگارمهر، از ورود نخستین کاروان زوار افغانستانی به جمهوری اسلامی ایران جهت تشرف به عتبات عالیات خبر داد و اظهار کرد: این کاروان متشکل از ۴۰۰ زائر از ولایت قندهار افغانستان است.

 وی افزود: این زائران از مرز دوغارون وارد جمهوری اسلامی ایران شده و در بدو ورود مورد استقبال فرماندار تایباد و دیگر مسئولان این شهرستان قرار گرفتند و سپس راهی مشهد مقدس شدند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان‌رضوی تصریح کرد: کاروان زائران افغانستانی پس از ورود به مشهد به اردوگاه شهید کاوه منتقل و در حال حاضر تمام تلاش‌ها از سوی ما و همچنین ستاد مردمی اربعین مهاجرین افغانستانی صورت گرفته تا بهترین خدمات به آنها داده شود.

عجمی گفت: زائران افغانستانی ظهر چهارشنبه به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند و ظهر را در مهمانسرای حضرت رضا(ع) میهمان خواهند بود و صبح پنجشنبه نیز عازم مرز شلمچه جهت شرکت در پیاده‌روی بزرگ اربعین می شوند.

وی با تاکید بر این موضوع که فقط مرز دوغارون برای زوار افغانستانی جهت ورود به ایران و سپس عزیمت به عراق درنظر گرفته شده، خاطرنشان کرد: تاکید ما به زائران افغانستانی این است که حتما از ویزای خود مطمئن و سپس عزیمت کنند زیرا تنها کسانی اجازه ورور به ایران را دارند که روادید ۲بار ورود و خروج ایران و عراق را داشته باشند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان‌رضوی ادامه داد: صرفا ویزای عراق ملاک نیست و زائران افغانستانی حتما باید ویزای ترانزیتی ایران را نیز داشته باشند.

عجمی از ورود کاروان‌های دیگر زوار افغانستانی به جمهوری اسلامی ایران در روزهای آینده خبر داد و افزود: برای تمای کاروان‌ها خدماتی نظیر اسکان مطلوب، برنامه فرهنگی، زیارتی و صرف یک وعده غذا در مهمانسرای حضرت رضا(ع) پیش‌بینی شده است.

کد خبر 4131850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha