۱۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۹:۱۰

استاندار خراسان رضوی در دیدار با سفیر ارمنستان:

ظرفیت های خوبی برای فعالیت تجاری ایران و ارمنستان وجود دارد

ظرفیت های خوبی برای فعالیت تجاری ایران و ارمنستان وجود دارد

مشهد- استاندار خراسان رضوی گفت: ظرفیت های خوبی برای فعالیت تجاری ایران و ارمنستان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در دیدار با سفیر ارمنستان در ایران که ظهر چهارشنبه در مشهد برگزار شد اظهار کرد: روابط ۲ کشور ایران و ارمنستان پیش رونده و مناسب است و امیدوارم تعاملات در جهت منافع ۲ کشور گسترش پیدا کند.

وی افزود:روابط اقتصادی بین خراسان رضوی و ارمنستان در سال گذشته اندکی کاهش یافت اما امید است تعاملات اقتصادی و علمی این استان با ارمنستان به ویژه استان آراگاتس بیش از گذشته توسعه یابد.

رشیدیان با اشاره به ارتباطات خواهرخواندگی ایران و ارمنستان بیان کرد: با توجه به دیدگاه و مواضع ۲ کشور ایران و ارمنستان محدودیتی در گسترش تعاملات بین آنها وجود ندارد.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد : ارمنستان ظرفیت های خوبی برای فعالیت تجار و فعالان اقتصادی ایران دارد و خراسان رضوی نیز از ظرفیت های خوبی برای همکاری های مشترک با آن کشور به ویژه کشورهای سی.آی.اس و افغانستان و پاکستان برخوردار است.

وی اظهار کرد: خراسان رضوی در حوزه های علمی و دانشگاهی با برخورداری از ۲۷۰ مرکز آموزش عالی، ۳۰۰ هزار دانشجو، پنج هزار عضو هیات علمی و ۱۲ هزار دانشجوی خارجی یکی از قطب های دانشگاهی ایران به شمار می رود.

رشیدیان با اشاره به وجود تجارب و ظرفیت های خوب در حوزه کشاورزی کشور ارمنستان گفت: خراسان رضوی نیز در حوزه کشاورزی دارای هشت محصول تراز اول کشور و یک محصول تراز اول جهانی است و می تواند همکاری مشترک با کشور ارمنستان در حوزه کشاورزی، دامداری و فرآوری محصولات کشاورزی داشته باشد.

وی افزود: یکی از ظرفیت های همکاری خراسان رضوی با کشور ارمنستان در حوزه برگزاری نمایشگاه های معرفی ظرفیت های کالایی در این استان و ارمنستان است.

سفیر ارمنستان در ایران نیز گفت: استان خراسان رضوی دارای زمینه های بسیار به ویژه در حوزه اقتصادی و علمی برای همکاری مشترک با کشور ارمنستان است.

آرتاشس تومانیان افزود:در سفر ۲ روزه به خراسان رضوی از صمیمت مردم این استان و مهمان نوازی آنان خرسند شدم.

وی روابط اقتصادی بین خراسان رضوی و ارمنستان را بسیار حایز اهمیت دانست و گفت: زمینه های بسیار همکاری مشترک اقتصادی بین تجار و صنعتگران آن با خراسان رضوی وجود دارد.

کد خبر 4132147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha