۱۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۶:۰۷

گزارش مهر از وضعیت شهرک کهریز کرمانشاه؛

دهکده‌ای که نام«شهر» را یدک می‌کشد/مردم از گل ولای در امان نیستند

دهکده‌ای که نام«شهر» را یدک می‌کشد/مردم از گل ولای در امان نیستند

کرمانشاه- «کهریز» یکی از شهرک‌های کرمانشاه است که چندسالی است به شهر محلق شده اما از امکانات شهری بی بهره بوده و تنها نام شهر را یدک می‌کشد.

خبرگزاری مهر- گروه استانها: توسعه وسعت شهرها اغلب مزایایی را برای شهروندان ساکن در مناطق توسعه ای و الحاق شده به شهر را به همراه دارد که از مهمترین مزایای آن می توان به سکونت ارزان از نظر قیمت واحدهای مسکونی و برخورداری ساکنان این مناطق از امکانات شهری نام برد.

«کهریز» چندسالی است به شهر الحاق شده اما فقط نام شهر را یدک می‌کشد

اما متاسفانه علی رغم اینکه مزایای ذکر شده باید اولویت تبدیل این مناطق الحاقی به شهرها باشد، شاهدیم که بسیاری از این شهرک ها در کرمانشاه از امکانات اولیه شهر یا شهرک چون آسفالت محرومند.

شهرک» کهریز» یا «پل کهنه» یکی از روستاهای چسبیده به شهر کرمانشاه است که چندسالی است به شهر الحاق شده و نام شهرک «کهریز» را یدک می‌کشد، شهرکی محروم از اولین امکانات شهرنشینی و دچار به معضلات بسیاری که اغلب در حاشیه شهرها به چشم می‌خورد.

اعتراض ساکنان شهرک کهریز

ساکنان این شهرک محروم که چندسالی است از طرق مختلف و تریبون‌های مختلف رسانه ای محرومیت خود را اعلام کرده و خواستار رفع مشکلاتشان شدند، اینبار و پس از سال ها تحمل رنج محرومیت و مشکلات به استانداری کرمانشاه مراجعه کردند تا مشکلاتشان را به گوش استاندار جدید کرمانشاه برسانند.

یکی از ساکنان که از ساعات اولیه صبح به استانداری مراجعه کرده بود، در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: چندسالی است که این شهرک از روستا به شهر تبدیل شده اما طی این مدت هیچ اقدامی برای این شهرک انجام نشده است.

اینفرد کهریزی از وجود گل و لای در کوچه ها و خیابان های شهرک گلایه داشت و افزود: با این اوضاع خانواده ها بسیار دچار عذاب هستند و گل و لای به داخل منازل هم کشیده می شود و حتی فرش های ما از وجود گل و لای در امان نیست.

وی یادآور شد: شهرداری هیچ اقدامی برای ما انجام نداده و مدام وعده بعد را می دهد و هر جا مراجعه می کنیم یا ما را به جای دیگری عودت می دهند یا وعده می دهند که بروید می آییم اما هیچ خبری نیست.

شبکه فاضلاب شهرک مناسب نیست

گفتنی است، با توجه به بازدید میدانی ما از کهریز، علاوه بر مشکلات ذکر شده توسط ساکنان این شهرک، خبرنگار مهر، شاهد وجود مشکلات دیگری از جمله عدم تناسب معماری شهرک، نگذاشتن سرپوش بر روی چاه های فاضلاب واقع در شهرک، نبود شبکه فاضلاب مناسب و... نیز بود که هر یک از موارد ذکر شده علاوه بر اینکه چهره نامناسبی به این شهرک داده، خود می تواند عاملی برای بروز مشکلات بهداشتی و انتقال بیماری‌های واگیر دار از طریق جانواری چون موش باشد.

همچنین داخل کوچه های این شهرک برای ایجاد شبکه فاضلاب چاله هایی حفر شده که پس از لوله گذاری مدتهای طولانی است که به حال خود رها شده و ساکنان نیز می گویند که شبکه فاضلاب فوق به هیچ کدام از منازل ما متصل نشده است.

انتقال بیماریی‌های مهلک از طریق حیوانات چون سگ

از دیگر مشکلات این شهرک نگهداری دام در برخی از منازل و یا وجود حیواناتی چون سگ در این شهرک است که خود این موارد نیز می تواند عاملی برای انتقال بیماری های مشترک دام و انسان از جمله تب کریمه کنگو در فصول گرم و یا تب مالت از طریق مصرف فرآورده های دامی و یا حتی هاری از طریق سگ های موجود در این شهرک باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به بازدید خبرنگار مهر، و اظهارات ساکنان این شهرک نیاز است مسئولین استان و شهرستان توجه بیشتری را به شهرک ها و مناطق حاشیه‌ای چون این منطقه داشته باشند تا شاهد بروز مشکلات حاد در این مناطق نباشیم و تاوان سنگینی بابت آن داده نشود.

کد خبر 4135203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha