۲۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۶:۰۷

دیدار اعضای ستاد فرهنگی اربعین با آیت الله مدرسی

دیدار اعضای ستاد فرهنگی اربعین با آیت الله مدرسی

آیت‌الله محمدتقی مدرسی، از مراجع تقلید عراق در دیدار اعضای کمیته فرهنگی اربعین، از برنامه‌های فرهنگی آیین راهپیمایی اربعین تقدیر کرد و خواستار گسترش و افزایش این فعالیت‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی ایران در عراق، حجت‌الاسلام نجف نجفی‌روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق و حمید احمدی، رییس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین، با آیت‌الله محمدتقی مدرسی، از مراجع تقلید عراق دیدار کردند.

آیت‌الله مدرسی در این دیدار استقبال زائران از مراسم اربعین حسینی را بی‌نظیر توصیف و در ادامه اظهار کرد: هر سال بر تعداد زائران اربعین افزود می‌شود و ما شاهد حضور میلیونی زائران در این اجتماع عظیم هستیم و هر کس در این جمع حضور پیدا می‌کند، متحول می‌شود.

آیت‌الله مدرسی افزود: امروز اربعین حسینی، افق جدیدی برای شیعیان جهان گشوده است و این یکی از نفحات الهی است که به ما هدیه داده شده است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: امروز جهان درگیر بحران معنویت است که بشریت از حل این بحران‌ها از سوی سیاستمداران جهان نامید شده‌اند و این اربعین است که می‌تواند جهان را نجات دهد؛ بنابراین باید این فرهنگ را در جهان گسترش دهیم.

وی همچنین خواستار ایجاد شهرک‌های زیارتی در ورودی‌ها و داخل شهر کربلای معلی شد و همچنین از مردم عراق و ایران خواست که روابط دوجانبه را گسترش دهند.

آیت‌الله مدرسی در بخش دیگری از سخنانش، فرهنگ‌سازی میان دو ملت را بسیار مهم برشمرد و خواستار گسترش آن شد و در این باره گفت: باید برای توسعه روابط دوجانبه میان ایران و عراق، فرهنگ‌سازی اساسی صورت گیرد.

در ادامه حجت‌الاسلام اباذری، رایزن فرهنگی ایران در عراق هم گزارشی از فعالیت‌های کمیته فرهنگی اربعین ارایه داد و در ادامه گفت: خوشبختانه اربعین سبب شده که روابط دوسویه میان ملت ایران و عراق گسترش خوبی داشته باشد و امروز، بسیاری از زائران ایرانی و عراقی در طول سال رفت‌وآمد دارند و این در گسترش فرهنگ دو کشور تأثیر بسزایی خواهد داشت.

کد خبر 4143507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha