۲۷ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۵۲

مدیرجهادکشاورزی دزفول عنوان کرد:

عدم استقبال کشاورزان و صادرکنندگان دزفول از ظرفیت گمرک شهرستان 

عدم استقبال کشاورزان و صادرکنندگان دزفول از ظرفیت گمرک شهرستان 

دزفول - مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: با وجود تاسیس اداره گمرک در دزفول، متاسفانه تاکنون استقبال قابل توجهی از سوی صادرکنندگان و کشاورزان صورت نگرفته است.

احمد زارعی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با پیگیری مسئولان دزفول از جمله فرماندار و نماینده، زیرساخت های صادرات و برندسازی در شهرستان دزفول شکل گرفته و در هفته گذشته نیز موفق به دریافت کد قرنطینه شدیم.

وی افزود: در حال حاضر آمادگی کامل برای قرنطینه گیاهی در شهرستان دزفول وجود دارد تا محصولات کشاورزی به نام دزفول ثبت سفارش و صادر شوند.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول تصریح کرد: متاسفانه در شهرستان دزفول افراد بازرگان که فرایند چند مرحله ای صادرات محصولات را انجام دهند نداریم و عمدتا محصولات با حضور واسطه بین تاجر و کشاورز رد وبدل می شود که تعداد این واسطه ها هم زیاد است.

زارعی با اشاره به ظرفیت وجود گمرگ در دزفول که در سال جاری تاسیس شده است، گفت: با وجود زیر ساخت برای صادرات ۳۰۰ هزار تن محصول صادراتی دزفول از گمرک این شهرستان، متاسفانه تاکنون استقبال و توجه چندانی به استفاده از گمرک توسط کشاورزان نشده است.

وی با بیان اینکه اداره گمرک دزفول برای کنترل بار، قرنطینه و سایر موارد هیچگونه محدودیت و تعطیلی ندارد، تاکید کرد: لازم است بخشداران، تشکل های کشاورزی و به ویژه سازمان نظام صنفی کشاورزان و صادرکنندگان را به سمت و سوی استفاده از ظرفیت گمرک هدایت کنند و تلاش کنند تا بتوان از این امتیاز بهره برد. 

کشت ۴۵۰۰ هکتار دانه های روغنی 

مدیر جهاد کشاورزی دزفول در ادامه با بیان اینکه در راستای برنامه ترویج و توسعه کشت دانه های روغنی (کلزا)  بالغ بر چهار هزار و ۵۰۰ هکتار کشت این محصول در دستور کار است، یادآور شد: در سال جاری تاکنون سه هزار هکتار از این میزان در شهرستان کشت شده ضمن اینکه این کشت تحت حمایت تشکیلات دولتی قرار گرفته و خرید آن تضمینی اعلام شده است. 

زارعی همچنین با اشاره به برنامه ریزی برای کشت هفت هزار هکتار چغندر قند در سال جاری گفت: به علت عدم همکاری برخی از کارخانه جات که به اجبار دولت در منطقه حضور دارند ما ناچار به کاهش این میزان و کشت تنها سه هزار و ۴۰۰ هکتار محصول استراتژیک چغندر قند شدیم. 

وی اضافه کرد: هر چند حمل و نقل و همزمانی برداشت محصول چغندر قند با محصولاتی چون گندم و صیفی جات باعث شده تا کاهش میزان کشت چغندر ضرری برای ما نداشته باشد.

زارعی یادآور شد: علاوه بر این کشاورزان چغندر کار دزفول از کارخانجات قند کشور گله مند هستند زیرا تاکنون کارخانه های قند شهرکرد۴۰درصد، اسلام آباد ۶۰ درصد و کارخانه های کرمانشاه بین۳۰ تا ۴۰ درصد مطالبات کشاورزان دزفول را پرداخت کرده اند و فقط کارخانه های همدان و قزوین همه مطالبات آنان را پرداخت کرده اند که امیدوار هستیم باپیگیری مسئولان مطالبات این کشاورزان پرداخت شود.

کد خبر 4147700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha