۳۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۲۷

سرپرست سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین:

۴۷هزار جلد کتاب در کتابخانه ‌های فرهنگی ورزشی شهرداری موجود است

۴۷هزار جلد کتاب در کتابخانه ‌های فرهنگی ورزشی شهرداری موجود است

قزوین- سرپرست سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گفت:۴۷ هزار و ۷۵۶ جلد کتاب در کتابخانه ‌های تحت پوشش سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین موجود است.

محمد درافشان در گفتگو با خبرنگار مهر به مناسب هفته کتاب و کتابخوانی به تشریح اقدامات کتابخانه های این سازمان پرداخت و اظهار کرد: در حال حاضر ۶هزار و ۳۱۷ نفر عضو کتابخانه های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری هستند و از خدمات کتابخانه های سازمان استفاده می کنند.

وی خاطرنشان کرد:طی شش ماهه اول سال‌جاری بیش از ۳۰ هزار و ۲۰۰ نفر به کتابخانه‌ها و قرائت خانه های این سازمان برای مطالعه و دریافت کتاب مراجعه کرده‌اند.

درافشان اضافه کرد:فضای کتابخانه های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین در مجموع دو هزار و ۱۹۰ متر مربع است که همزمان می توانند به ۹۳۰ نفر خدمات ارائه دهند.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین افزود: قرائت خانه ها و سالن های مطالعه این سازمان بنا بر موقعیت منطقه و تقاضای موجود در زمان های مختلف خدمات ارائه می کنند که در حال حاضر در کتابخانه فرهنگسرای بانو  آقایان و بانوان می توانند به صورت روزهای زوج و فرد از خدمات این کتابخانه و سالن مطالعه آن استفاده کنند.

وی اظهار کرد:در کتابخانه اندیشه «واقع در چهارصددستگاه» و کتابخانه شهید نواب صفوی «واقع در خیابان نواب صفوی» همه روزه این خدمات به بانوان و آقایان به صورت همزمان ارائه می شود.

درافشان خاطرنشان کرد:خدمات سالن مطالعه خانه فرهنگ محمدیه «واقع در خیابان سپه، کوچه محمدیه» همه روزه به بانوان اختصاص دارد و در کنار آن تمامی علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از خدمات امانت دهی کتاب استفاده کنند.  

وی افزود:در قرائت خانه سعدی نیز همه روزه آقایان و بانوان می‌توانند از دو سالن مجزای این مجموعه استفاده نموده و قرائت خانه بهجت نیز در حال حاضر صرفا به ارائه خدمات به برادران مشغول است.  
این مسئول اضافه کرد:در این مراکز بنا به درخواست اعضا و هماهنگی‌های لازم خدمات سالن های مطالعه در شیفت شب و روز های تعطیل قابل ارائه بوده که در حال حاضر نیز این خدمات به شهروندان ارائه می شود.

وی اظهار کرد:در کنار ارائه خدمات کتاب و مطالعه به شهروندان عزیز طرح های ویژه ای در کتابخانه های سازمان صورت می پذیرد که می توان به طرح ثبت نام رایگان از پرسنل شهرداری و ارائه خدمات امانت دهی کتاب و سالن های مطالعه اشاره کرد.

درافشان بیان کرد:همچنین محققین با ثبت نام و دریافت کارت ویژه در کنار امانت گرفتن چند کتاب به صورت همزمان می توانند برخی از کتب مرجع را نیز امانت بگیرند.

این مسئول خاطرنشان کرد:طرح دیگری نیز با عنوان طرح کیف کتاب فعال می باشد که تمامی اعضای خانواده با عضویت سرپرست خانواده می‌توانند از این خدمات استفاده کنند و لازم به ذکر است که به مناسبت هفته کتاب هزینه ثبت نام در کتابخانه های سازمان رایگان است.

وی در ادامه گفت:همچنین در کتابخانه های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین برنامه هایی فرهنگی نظیر برگزاری مسابقات کتابخوانی، برپایی نمایشگاه های موضوعی کتاب، نشست‌های ادبی و نقد و بررسی کتاب، اجرای شب شعر و ... اجرا می شود.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین در بخش دیگری از سخنانش افزود:در راستای حمایت از نویسندگان شهر قزوین نیز این سازمان در سال ۹۵ اقدام به خرید، کمک به طراحی و تالیف ۱۹ عنوان کتاب با موضوعات مختلف در تعداد سه هزار و ۸۴۰  جلد کتاب به مبلغ ۴۲ میلیون و ۸۹۳ هزار و ۶۰۰ هزار تومان و در سال ۹۶ اقدام به خرید ۱۷ عنوان کتاب با رویکرد حمایت از نویسندگان شهر قزوین در تعداد دو هزار و ۱۰۰ جلد کتاب به مبلغ ۱۶ میلیون و ۸۰۸ هزار و ۶۰۰ هزار تومان کرده است.

کد خبر 4150552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha